نگاهی به طراحی داخلی آپارتمان ۲۹ متری با پالت رنگی خاکستری و زرد

این آپارتمان کوچک تنها در فضایی به متراژ ۲۹ متر مربع در ونیز، کالیفرنیا توسط گروه معماران Vertebrae Architecture طراحی و اجرا شده است.

به گزارش گالری آنلاین، تمامی عناصر به کار رفته در دکوراسیون این فضای کوچک، کابینت های آشپزخانه، کانتر و قفسه ها و کف بتنی دقیقاً با یکدیگر دارای هارمونی و مطابقت هستند و کف بتنی مانند جزئی جدایی ناپذیر با دکوراسیون تلفیق شده است.

تطابق رنگ ها در دکوراسیون در ترکیب با رنگ نارنجی- زرد قفسه ها کنتراست فضایی زیبا و چشم نوازی ایجاد کرده بدون اینکه از هماهنگی این فضای جمع و جور، و رنگ و بوی منظم دکوراسیون بکاهد.

درب های دوجداره مجاور آشپزخانه امکان دسترسی به پاسیو را فراهم می کند که سبب افزایش میزان فیلتر برای نور روزانه در داخل آپارتمان می شود.

روبروی آشپزخانه یک دفتر کار خانگی کوچک برای مطالعه و کار در منزل زیر راه پله برای استفاده بهینه از فضا و افزودن حوزه کار به فضا طراحی شده است که این دفتر مدرن و کوچک سبکی منحصر به فرد را در فضا ایجاد کرده است.

در این آپارتمان کوچک، دیوار نیمه بین حوزه خواب و آشپزخانه که فضای ذخیره سازی و قفسه های زرد روی آن قرار گرفته سبب تفکیک فضایی تخت خواب از نظر بصری و صوتی شده است و به نوعی حریم خصوصی این حوزه را تا جای ممکن مجزا ساخته است.

در دکوراسیون حمام نیز با دیوار شیشه ای فضای دوش از سرویس جدا شده ضمن اینکه کاشی های عمودی به کار رفته برای ایجاد ارتفاع و بزرگتر نشان دادن حمام به این سبک انتخاب شده است.

طراحی مناسب و هوشمندانه در این فضای محدود و تنها در ۲۹ متر به خوبی و با استفاده بهینه از فضا علاوه بر زیبایی سبب ایجاد کارایی، تفکیک فضا و همینطور استفاده حداکثری از کل متراژ موجود شده و توانسته فضایی شیک و مناسب برای زندگی بدون حذف حوزه های ضروری فراهم سازد.


منبع: contemporist/ دکوبوم

logo-samandehi