استفاده بهینه از فضای محدود در بازسازی آپارتمان ۲۴ متری

طراحی و بازسازی این آپارتمان کوچک در فضایی به متراژ ۲۴ متر مربع توسط طراح معمار Brad Swartz در سیدنی استرالیا انجام شده است.

به گزارش گالری آنلاین، در دکوراسیون این خانه با استفاده از کمترین فضای موجود و با طراحی سفارشی یک پانل چوبی متحرک مانند درب کشویی که می تواند در مواقع لازم آشپزخانه یا اتاق خواب را پنهان کند، هنگام آشپزی و فعالیت روزانه درب کشویی به سمت اتاق خواب هدایت می شود و از آشپزخانه استفاده می شود و همینطور در زمان استراحت و نیاز به حریم شخصی درب فضای خواب را محصور میکند.

تصمیمات و طراحی هوشمندانه در سراسر فضای داخلی این پروژه به کار رفته که قرار دادن باکس های زیر تختخواب به منظور اضافه کردن فضای ذخیره سازی نیز از همین ایده هاست، زیرا از چالش های طراحی این فضا محدودیت متراژ و همینطور عدم حوزه بندی قسمت های مختلف در منزل بوده که پس از بازسازی با تغییرات لازم توانسته فضایی متناسب و به نحوی عملکردی برای کاربران ایجاد کند.

در کنار تختخواب نیز، قفسه چوبی ساخته شده محلی برای شارژ تلفن و اقلام مورد نیاز است که با نور مخفی ملایمی امکان ایجاد نور کمی را در شب برای مطالعه ایجاد می کند.

از دیگر ترفندهای طراحی فضا تعبیه دربی در بین آشپزخانه و اتاق خواب، به صورت دربی مخفی مانند کمدی از کف تا سقف است که در واقع به کمد لباس و حمام منتهی می شود و حریم خصوصی حمام را از این طریق حفظ نموده و از دید خارج می کند.

در ادامه پلان های این آپارتمان قبل و بعد از بازسازی را مشاهده می کنید که نشان می دهد چگونه عناصر مختلف در این آپارتمان برای ایجاد فضای قابل استفاده تری جابجا شده اند.


منبع: contemporist/ دکوبوم

logo-samandehi