خانه خورشیدی مدور فرانک لوید رایت به حراج گذاشته می شود

آخرین طراحی مسکونی فرانک لوید رایت، خانه خورشیدی مدور در آریزونا، در 16 اکتبر از طریق مزایده میراث، به حراج گذاشته می شود.

به گزارش گالری آنلاین، خانه با مساحت 3095 متر مربع واقع در آریزونا، فونیکس، نمونه ای استثنائی از کارهای اخیر این معمار است که در داخل مناظر طبیعی قرار گرفته و دارای چشم اندازهای دیدنی و جذاب بر فراز دره و نخل ها است.

خانه خورشیدی دایره ای، ساخته شده از بلوک های بتونی به رنگ آمیخته با تخته سنگهای اطراف آن، در سال 1959 توسط رایت طراحی و در سال 1967، توسط شاگرد او، john rattenbury، به اتمام رسید. ساخت نوآورانه، که اندکی قبل از مسابقه موزه گوگنهایم نیویورک طراحی شده است، اکتشافات رایت را با اشکال هندسی مختلف مانند دایره ها و قوس های جالب در این خانه، نشان می دهد.

این اقامتگاه شامل 3 اتاق خواب، 3 حمام، یک دفتر طبقه دوم خصوصی با نمای 360 درجه و یک تراس و استخر در کنار صدف ها، می شود. طراحی مبلمان فیلیپینی ساخته شده از چوب ماهون، با یک سبک مدرن مربوط به اواسط قرن کامل می شود. به طور کلی، ساخت و سازهای نوآورانه در حاشیه کوههای فونیکس، محیطی عالی برای زندگی ایجاد می کند که از الگوهای نور و سایه در حال تغییر دائمی استفاده می کند در حالی که خورشید در طول دره سفر می کند.


منبع: دیزاین بوم/ آرل

logo-samandehi