تجسمی از زندگی آینده

اثری با ترکیب هنر و معماری، هوش مصنوعی و باستان شناسی

استودیو ouchhh با استفاده از قدیمی ترین داده های جهان از مجسمه AI MONOLITH پرده برداری می کند.

به گزارش گالری آنلاین، استودیو ouchhh مستقر در لس آنجلس، با ترکیب هوش مصنوعی و داده های آموخته شده از دوره نوسنگی برای ایجاد اثر دیجیتالی 3 میلیارد پیکسلی استفاده میکند.این اثر هنری که با استفاده از صفحه نمایش های LED به طول 6 متر ساخته شده است، قصد دارد زندگی جدید را به قدیمی ترین و باستانی ترین خواستگاه های جهان بکشاند.
این اثر با استفاده از شبکه های مخالف مولد و الگوریتم های AL ،دستگاه " DATAMONOLITH_AI" تصاویر تولید شده توسط ماشین تحلیلگر را نمایش می دهد، که داده های مربوط به یک سایت باستان شناسی در منطقه آناتولی جنوب شرقی ترکیه را بررسی می کند که قدمت آن به دوره نوسنگی (9600-7000 قبل از میلاد) می رسد ، این دستگاه تصاویر جمع آوری شده از سایت را می گیرد و آنها را به صورت تصاویری گرافیکی و رنگارنگ های ترجمه می کند.
این منطقه شامل رودخانه های فرات و دجله، اولین شهرها، ایالت ها، تاسیسات اداری و ارتباطات مکتوب در تاری است. به عبارت دیگر، تمدن در این هلال حاصلخیز سرچشمه گرفته است.


منطقه göbeklitepe از بسیاری جهات مرکز تاریخ است. تا به امروز، حفاری های موجود در göbeklitepe فوق العاده مثمر ثمر بوده است. اشیاء کشف شده در آنجا راه را برای اکتشافات تازه و غیرمنتظره هموار می کنند. معابد بسیار از مهارت معماری آن از حد انتظار فراتر می روند.
معابد ، تزئین شده با مجسمه های انیمیشن که منعکس کننده ایمان مذهبی مردم ماقبل تاریخ هستند، göbeklitepe را به یکی از مهمترین کشفیات باستان شناسی در دوران اخیر تبدیل کرده است. این سایت همچنین بدلیل نتیجه گیری های علمی که می تواند به یافته های فناوری و جامعه مربوط شود، بسیار مهم است. بدون شک، این کاوش ها برای درک ما از ماقبل تاریخ بشر بسیار مهم هستند.
چیدمان 360 درجه نمونه خوبی از نمایش داده های قابل تنظیم در AI است که به طور موقت در موزه هنری mori در توکیو نمایش داده می شود، این قطعه با استفاده از یک سری پیش بینی ها که تصاویر را روی یک بلوک سه بعدی نمایش می دهد، دوباره ساخته شده است. ouchhh همچنین در طول جشنواره ، یک نسخه 54 فوتی از این مجسمه را با استفاده از نمایشگرهای LED در لاس وگاس به نمایش می گذارد، که از 6 دسامبر اجرا می شود.
تا همین اواخر تصور می شد که ساختارهای بنایی با این اندازه فقط با توجه به مراحل پیشرفته تر اسکان بشر امکان پذیر است. göbeklitepe این دیدگاه را تضعیف کرده است. در حقیقت ، این نشان می دهد كه در آن زمان نظم و فناوری بسیار پیچیده اجتماعی وجود داشته است. این موضوع جای تعجب دارد که چه مقدار از این بناها در انتظار کشف هستند‌ تقریباً 7000 سال از سنگ تراشی انگلستان قدیمی تر است.
سوال اصلی این است: اگر آگاهی از قدیمی ترین داده های باستانی جهان با هوش مصنوعی و هنر عمومی و معماری ترکیب و جمع شود ، چه اتفاقی می افتد؟ slici میگوید: ما یک استودیوی تجسم داده ها نیستیم، ما برای هنر از داده ها و هوش مصنوعی استفاده می کنیم. ما سعی کردیم یک تجربه هیجانی سینمایی برای زندگی آینده احتمالی ایجاد کنیم.
این قطعه به عنوان بخشی از آینده بصورت اثر هنری به‌نمایش در می آید، موضوعاتی از قبیل: هوش مصنوعی، زندگی روباتیک و شهری، چگونگی زندگی آینده بشریت از موضوع های مورد توجه این پروژه است. نمایشگاه در موزه mori در توکیو به نمایش در خواهد آمد. این نمایشگاه به پیشرفت‌های حاصل از فن آوری در چند سال گذشته می پردازد که اکنون تأثیر بسزایی در جنبه های مختلف زندگی ما دارند.

این نمایشگاه از پنج بخش شامل "امکانات جدید شهرها" ، "به سمت معماری نئو متابولیسم" ، "نوآوری در شیوه زندگی و طراحی" ، "تقویت انسان و مسائل اخلاقی آن" و "جامعه و انسان در تحول" تشکیل شده است. پروژه ای که مخاطب ها را ترغیب به تامل در شهرها و مسئله محیط زیست می کند.


logo-samandehi