پروژه ای در راستای هدف سازمان ملل

سواد همه گیر تا سال 2030

استودیو طراحی NUDES برای تقویت عشق به خواندن،غرفه "bookworm" را در هند ساخته است.

به گزارش گالری آنلاین، استودیوی طراحی NUDES در آخرین کار خود، از معماری برای حل مسئله بی سوادی در هند استفاده می کند. این پروژه - که با عنوان "کرم کتاب" نامگذاری شده است، یک غرفه قابل نصب را تشکیل داده که در زمینی در بمبئی برپا شده است.

این پروژه برای ایجاد یک فضای یادگیری تعاملی ایجاد شده است، مفهوم اصلی پشت این اثر تشویق کودکان به لذت بردن از خواندن است،
مطابق با هدف توسعه پایدار سازمان ملل متحد برای همه جوانان و بخش قابل توجهی از بزرگسالان چه زن، چه مرد ، برای رسیدن به سوادی همه گیر تا سال 2030 این پروژه تحقق یافته است.

"كرم كتاب" 120 فوت طول و 40 فوت ارتفاع دارد.این غرفه که توسط NUDES طراحی شده است با کمی پیچ و خم شکل گرفته تا بر خلاف کتابخانه های سنتی یا ساختمانهای نهادی برای کودکان خردسال جذاب باشد و فضایی قابل استقبال برای کودکان ایجاد کند.

این طرح شامل مناطقی برای نشستن و داستان گویی است و می تواند تقریباً 12000 کتاب را که توسط مدارس مختلف در سراسر شهر اهدا شده است در خود جای دهد.
به طور خلاصه ، "نمای کتابخانه" قصد دارد خواندن را به یک فعالیت جالب و لذت بخش تبدیل کند و از بچه ها دعوت می کند تا در این مکات کاوش کنند و همزمان یاد بگیرند.
با استفاده از این ایده برای گسترش پیام "توانمندسازی از طریق آموزش" ، NUDES اثر (bookworm) را برای سفر به نقاط مختلف هند، در هر دو مناطق روستایی و شهری طراحی كرده است.

logo-samandehi