بازسازی دو خانه تراشیده شده از سنگ در سانتورینی توسط معماران kapsimalis

معماران kapsimalis مجموعه ای از دو خانه را در ورولوس، سانتورینی ارائه دادند، که از خود زمین الهام گرفته شده و به عنوان ابزاری برای طراحی در نظر گرفته شده است.

به گزارش گالری آنلاین، این خانه ها در یک منطقه ی روستایی در شمال شرقی جزیره یونان واقع شده اند، دامنه ی خانه ها به جاده ی رودخانه ی روستا دسترسی دارد و همچنین دارای چشم انداز دریای اژه می باشد. به طور خلاصه از دو اقامتگاه مشابه در نزدیکی یکدیگر که بهترین چشم انداز را به دریا دارند تشکیل شده اند. یکپارچگی منظره ی آتشفشان طبیعی نیز یکی از پارامترهای مهم برای آنها بوده، که به عنوان نقطه شروع برای طراحی در نظر گرفته شده است.

ایده ی معماران kapsimalis، پیشنهاد بریدن تکه ای از دامنه ی تپه و حرکت دادن آن به جلو بوده است. فرسایش طبیعی، ترک ها و لغزش توده های سنگی جامد به دلایل طبیعی، در سطح آتشفشانی جزیره مشاهده می شود. این قطعه ی مصنوعی از زمین، در موقعیت جدید خودش یک گذرگاه پوشیده را تشکیل می دهد، که از این مسیر ساکنان وارد خانه می شوند. همچنین در عقب ساختمان، در جایی که پارکینگ و ورودی دوم خانه قرار دارد، توانستند با برش در سنگ طبیعی، شکاف عمیقی را ایجاد کنند. سپس سنگ جدید تراشیده شده، فضاهای زندگی و ورودی های خارجی و نمای فراتر از آن را شکل داده است.

این دو خانه تراشیده شده شامل یک اتاق نشیمن و ناهار خوری، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و اتاق خواب مستر با کمد و حمام است. فضای زیر شیروانی متشکل از اتاق خواب و حمام، در مرتفع ترین بخش ساختمان قرار دارد. در زیرزمین، فضاهای انباری، موتورخانه و مخزن جمع آوری آب باران قرار داده شده است. خانه ها از هر طرف توسط فضای باز احاطه شده اند.

داخل آتریوم در عقب هر خانه، بخشی برای نشستن در فضای باز در کنار شومینه وجود دارد، در حالی که در حیاط جلویی رو به دریا یک استخر کم عمق و یک فضای استراحت برای حمام آفتاب و ناهارخوری در فضای باز وجود دارد. مسیر گردشگری بازدیدکنندگان از پارکینگ مخصوص مراجعین در جاده ی روستایی آغاز می شود و به حیاط نشیمن-ناهارخوری مشترک در حاشیه ی نزدیک به دریا، که توسط تاکستان ها و گلابی های خاردار (نام میوه ی نوعی کاکتوس که گل های زرد و میوه ی قرمز دارد) و بوته های وحشی احاطه شده است، پایان می یابد.

طراحی فضای داخلی صخره مانند، احساس زندگی در غار را ایجاد می کند. هر یک از فضاها شبیه خطوط یک چندضلعی می باشند که به صورت زنجیره ای بهم پیوسته اند و الگویی از هندسه ی زمین را نمایش می دهند، که همراه با ورودی ها و قلاب روی دیوار و سقف های فرسوده شده، باعث انتقال نور طبیعی می شود.

نمای خارجی با استفاده از بتن بدون اندود، سایه ی خاکی ایجاد می کند که شباهت به لایه های آتشفشانی دارد، که در بخش هایی به صورت صاف، بدون مرمت و به صورت تکه تکه فرم داده شده است. در حالی که گچ سیمانی (گچ گیپتون) بر روی بستر کف به کار می رود، همان مواد و مصالح و بافت برای سطوح داخلی انتخاب می گردد. چوب طبیعی بر روی قاب پنجره و مبلمان، ورق های فلزی اکسید شده برای کمد لباس ها و سنگ های طبیعی متنوع برای سایر بخش های مبلمان در بافت های غبار آلود و مات و رنگ های خاکی، فضا و جو اقامتگاهی سنگی را کامل می کنند.

logo-samandehi