خلق طبیعت جدید در مکعب سفید توسط ایسامو نوگوچی

به گزارش گالری آنلاین، هنرمند ایسامو نوگوچی به طبیعت درختان و علف ها به عنوان یک موجود منحصر به فرد احترام می گذاشت، با این حال او به وجود درجات متعدد طبیعت اعتقاد داشت. او از فضاهای بتنی، بین ستاره‌ای و روان انسان به عنوان چارچوبی از طبیعت نام برد، حتی عمق طبیعت را در شهرها گسترش می‌دهد.

نمایشگاهی از آثار و مجسمه‌های ایسامو نوگوچی (88-1904) که با همکاری بنیاد و موزه باغ ایسامو نوگوچی طراحی شده است از 4 فوریه تا 3 آوریل 2022تحت عنوان «طبیعت جدید» برگزار شده است.

هنگامی که نوگوچی در سال 1970 برای دانشجویان مؤسسه هنری سانفرانسیسکو سخنرانی کرد، آنها را تشویق کرد تا طبیعت جدیدی را از مواد شهرنشینی و فناوری که آنها را احاطه کرده بود ایجاد کنند. این نمایشگاه درک وسیع تر او از کارکردهای طبیعت را از طریق روش ها و مواد صنعتی اش منعکس می کند، در حالی که همه اینها برای آگاهی بینندگان از تعریف ارگانیک جذاب است.

سقف و آبشار

معمار رابرت کارسون، نوگوچی را در مورد جایگزینی یک طرح غیرقابل اجرا برای لابی بانک در تگزاس، برای یک ساختمان اداری جدید روبروی موزه هنر مدرن در منهتن، مورد بررسی قرار داد. نوگوچی تنها زمانی موافقت کرد که کارسون شرط خود را برای ساختن یک آبشار برای همراهی مجسمه سقفی خود پذیرفت.

نتایج را می توان در نمایشگاه با «آبشار، 666 خیابان پنجم، نیویورک» (57-1956) که در یک طرف اتاق کاشته شده است، مشاهده کرد. ستون های فولادی تزریق شده به سازه سیمانی کف تا سقف، امواج موجی را از دور تشکیل می دهند، دید را فریب می دهند و جادویی را ایجاد می کنند که نوگوچی می خواست به ذهن بینندگان القا کند. نمای پشته‌های کوه، خم‌ها و جریان‌های فولاد را شکل می‌دهد تا فوران آب از بالا را نمایان کند.

طرح فولادی تقریباً مشابه بالای سر تماشاگران در حالی که در اتاق پرسه می‌زنند آویزان می‌شود، نمایش «سقف، 666 خیابان پنجم، نیویورک» (1956–1957)، نور سفید از میان شکاف‌های بین آرایش اتاق‌ها عبور می‌کند. میله‌های فولادی که با انعکاس نور از روی زمین، احساس زیر آب بودن را القا می‌کنند. منظره خیالی Noguchi همیشه تصور می کرد که نمایشگاه را با یادآوری واضحی از توانایی مردم در خلق طبیعت برای خود تجلیل می کند.


فرآیند صنعتی

نوگوچی زمانی گفت که فرآیند صنعتی ماهیت مخفی خود، آنتروپی خاص خود، چرخه تولد و انحلال خاص خود را دارد و ما سخت تلاش می کنیم که فرآیند صنعتی را تحت نظارت انسان قرار دهیم. همانطور که هنرمند به دنبال آزمایش با هنر و سبک خود بود، او مفاهیم، پتانسیل ها و اهداف آثار خود را مظهر اختراع مجدد سنت ها از طریق ادغام فناوری جدید و در نظر گرفتن میراث بود.


logo-samandehi