فراخوان مسابقه‌ بین المللی فرفره طلایی چین 2020

مسابقه‌ بین المللی فرفره طلایی چین فراخوان خود در سال 2020 را برای تصویرگران جوان منتشر کرد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی انجمن تصویرگران ایران، مسابقه تصویرگری فرفره‌ طلایی چین، رویدادی ویژه در نمایشگاه بین المللی کتاب شانگهای است که توسط روزنامه نگاران شانگهای و ناشران حمایت می شود. این مسابقه از زمان تاسیس در سال ۲۰۱۵، فرصتی برای تصویرگران جوان فراهم کرده تا استعداد خود را به نمایش بگذارند و سعی داشته تا پلی باشد بین تصویرگران و ناشران سرتاسر جهان. در عین حال که در سطح داخلی خون جدیدی در رگ های نشر کتاب‌ های چین دمیده است. فرفره‌ طلایی نه تنها یک مسابقه، بلکه برنامه‌ ای جامع و رویدادی فراگیر شامل نمایشگاه، کتاب سال تصویرگری و کمپین‌ های تبلیغاتی بسیار است.

این نمایشگاه محیطی الهام‌ بخش و پرورش‌ دهنده‌ برای تصویرسازان جوان و هنرمندان کتاب کودک از سراسر جهان فرصتی برای درک دیدگاه‌ های خود است. رقابت‌ فرفره‌ی طلایی سال ۲۰۱۹ با دریافت نزدیک به ۱۰۰۰۰ اثر از ۱۹۹۹ تصویرگرِ ۷۲ کشور جهان شکل گرفت. این رقابت هم ‌اینک به یکی از مهمترین رقابت‌های تصویرسازی قاره‌ آسیا تبدیل شده ‌است. برای شناسایی و بها دادن هرچه بیشتر به تصویرگران بااستعداد، فرفره طلایی چین در سال ۲۰۲۰ چهار نوع جایزه‌ مختلف را تدارک دیده ‌است.

داوران این رقابت از پنج کشور متفاوت، شامل چین و دیگر کشورها، انتخاب خواهند شد. برای انتخاب فهرست ۵۰ نفره‌ نهایی سه دوره داوری برگزار خواهد شد تا برگزیدگان به شرح زیر انتخاب شوند:

- جایزه‌ بزرگ فرفره‌ی طلایی (چین) ۱ نفر

- جایزه‌ بزرگ فرفره‌ی طلایی (بخش بین‌ الملل) ۱ نفر

- تصویرگران شایسته‌ تقدیر فرفره‌ طلایی ۳ نفر

- جایزه‌ ناشران (با انتخاب آنلاین) ۱ نفر

آثار تمام ۵۰ فینالیست‌ در کاتالوگ مسابقه فرفره طلایی به چاپ خواهد رسید و در نمایشگاه تصویرسازی فرفره طلایی ۲۰۲۰، در قسمت جانبی نمایشگاه کتاب شانگهای، در تاریخ ۱۳ تا ۱۵ نوامبر ۲۰۲۰ (مطابق با 23-25 آبان 1399) به نمایش درخواهند آمد.

لازم به ذکر است در این سال‌ ها کاتالوگ سالانه‌ فرفره‌ی طلایی به مرجع قابل استنادی برای ناشرانی تبدیل شده که به دنبال کشف استعدادهای ناب تصویرگری هستند.

تاریخ‌ های مهم:

ارسال آثار: تا ۳۰ جون ۲۰۲۰ (مطابق با۱۰ تیرماه ۱۳۹۹) (تا ساعت ۲۴ به وقت چین)

انتخاب برگزیدگان: ۶ جولای تا ۱۵ آگوست ۲۰۲۰ (مطابق با ۱۶ تیر تا ۲۵ مرداد ۱۳۹۹)

معرفی برگزیدگان: ۹ سپتامبر ۲۰۲۰ (مطابق با ۱۹ شهریور 1399)

معرفی نفرات برتر و اهدای جوایز: روز افتتاحیه‌ نمایشگاه کتاب شانگهای؛ ۱۳ نوامبر ۲۰۲۰ (مطابق با ۲۳ آبان 1399)
شرایط شرکت در مسابقه شرکت‌ کنندگان باید بین ۱۶ تا ۳۹ سال سن داشته باشند؛ یعنی متولدین ۱ ژانویه ۱۹۸۱ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۰۴ (۱۱ دی ۱۳۵۹ تا ۱۰ دی ۱۳۸۳). شرکت در مسابقه برای تصویرگران حرفه‌ ای، هنرجویان و تصویرگران تازه‌کار آزاد است. ثبت ‌نام می‌ تواند توسط هنرمندان، مدارس، انجمن ‌ها و سایر سازمان‌ های شخص ثالث انجام شود.

ناشرانی که قصد ارسال اثر به این نمایشگاه را دارند تنها می‌ توانند آثارشان را از بین کتاب ‌هایی انتخاب کنند که در کاتالوگ کتاب‌ هایشان به ثبت رسیده است.

مشخصات آثار ارسالی

- این رقابت آثاری را که با تکنیک‌ های دستی، دیجیتالی یا ترکیبی اجرا می‌ شوند، می ‌پذیرد. هیچ محدودیتی برای ارسال اثر وجود ندارد و هر اثری که برای کتاب کودک و نوجوان تصویرگری شده ‌باشد می ‌تواند در این رقابت شرکت کند.

- برای ثبت ‌نام در رقابت، شرکت ‌کنندگان باید مجموعه ‌ای از پنج تصویر را که با موضوع یکسان خلق‌شده است ارسال کنند. شرکت ‌کنندگان می ‌توانند هر سال تنها یک مجموعه را به رقابت بفرستد.

- آثار هنری باید با متن توضیحی انگلیسی (تا ۸۰۰ کارکتر) همراه باشد که اثر و ابزار/ تکنیک مورد استفاده برای تصاویر را توصیف می ‌کند.

- تصاویر ارسالی می‌ تواند منتشرشده یا منتشرنشده باشد. در صورت انتشار، تاریخ چاپ آنها نباید پیش از ۱ ژانویه ۲۰۱۸ (۱۲ دی ۹۶) باشد.

- تصاویری که قبلاً به فرفره طلایی فرستاده‌ شده باشد، برای ثبت ‌نام مجدد واجد شرایط نیستند.

روش ارسال

- تنها کانال رسمی برای ثبت ‌نام و ارسال آن وب‌ سایت رسمی CCBF است. لطفاً فرم ثبت ‌نام را پرکنید و نسخه الکترونیکی کار خود را به صورت آنلاین ارسال کنید.

- تمام تصاویری که به صورت دستی اجراشده باشد باید با وضوح بالا اسکن و با فرمت JPG یا PNG، رزولوشن: ۳۰۰ DPI یا بالاتر و حجم کمتر از ۲۰ MB ارسال شود.

- برای کارهای منتشرشده، شرکت کننده همچنین باید شماره شابک کتاب، تاریخ انتشار و نام ناشر را ارائه دهد.

جوایز

- جایزه بزرگ فرفره طلایی برای هنرمند چینی (یک برنده): بازدید از نمایشگاه بین‌ المللی کتاب کودک بولونیا ۲۰۲۰ (بلیط و اقامت) به همراه تندیس جشنواره و لوح تقدیر

- جایزه بزرگ فرفره طلایی برای هنرمند بین ‌المللی (یک برنده از سایر کشورها و هنگ‌ کنگ، ماکائو، تایوان): بازدید از نمایشگاه بین ‌المللی کتاب کودک شانگهای ۲۰۲۰ (بلیط و اقامت) به همراه تندیس جشنواره و لوح تقدیر

- جایزه تشویقی (سه برنده): لوح تقدیر

- جایزه منتخب ناشران، بازدیدکنندگان و کابران شبکه‌های اجتماعی (یک برنده): تندیس جشنواره و لوح تقدیر.

برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس زیر مراجعه کنید: http://ccbfgoldenpinwheel.com.cn/en/index/introduction و یا به‌ آدرس زیر ایمیل بزنید: ccbf.goldenpinwheel@bfchina.net

logo-samandehi