فراخوان برنامه های نمایشگاه بین ‌المللی کتاب بلونیا 2020 برای تصویرگران

در سال 2020 به دلیل لغو برگزاری نمایشگاه بین ‌المللی کتاب بلونیا، برخی از برنامه‌ها به شکل آنلاین برگزار می‌شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی انجمن تصویرگران ایران، در این دوره دو برنامه مربوط به تصویرگران برگزار می شود که به شرح زیر است:

ماراتن 24 ساعته

هر ساله در جنب نمایشگاه بین ‌المللی کتاب بلونیا بخشی برای معرفی و مرور آثار تصویرگران جوان با عنوانIllustrators Survival Corner برگزار می‌شود. این برنامه امسال به شکل مجازی با عنوان ماراتن 24ساعته با حضور 24 تصویرگر، مدیر هنری و متخصص تصویر از سراسر جهان به ‌صورت کنفرانس ویدیویی آنلاین برگزار می‌شود.

این برنامه از ساعت 01:00 دقیقه)یک دقیقه از نیمه شب به وقت ایتالیا (در 5 ماه مه 2020 (دوشنبه 16 اردیبهشت 1399) تا ساعت 59:23، یک دقیقه تا نیمه شب، در همان روز برگزار می شود. هر متخصص به مدت یک ساعت آنلاین خواهد بود تا آثار ده تصویرگر که قبلاً ثبت نام کرده‌اند بررسی کند. در کل 240 پرتفولیو در طول ماراتن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

شیوه ثبت ‌نام:

•ابتدا منطقه جغرافیایی را در بخش Visitors area انتخاب کنید.

•فرم ثبت‌نام را پر کنید و نمونه ‌کارهای خود را به شکل pdf بارگذاری کنید.

•ثبت نام از 23 آوریل (مطابق 4 اردیبهشت 1399) (ساعت 15 ایتالیا) تا زمانی که همه 240 جلسه پر شود، باز است.

•ایمیل تایید ثبت ‌نام و دعوتنامه به همراه تاریخ، ساعت (منطقه زمانی شما) و نام داور تا 24 ساعت به دست شما خواهد رسید.

•چند روز قبل از جلسه، نامه دیگری به دست شما خواهد رسید با لینک پلت ‌فرم آنلاین به همراه اطلاعات مفیدی در مورد چگونگی به دست آوردن بهترین نتیجه از تماس ویدیویی و یادآوری تاریخ ملاقات، زمان و نام داور.

•داور قبل از تماس ویدیویی کارهای شما را مطالعه کرده است، حداکثر 10 دقیقه طول خواهد کشید که درباره آثار شما اظهارنظر کند و پرسش های شما پاسخ دهد.

•به یاد داشته باشید که از زمان به خوبی استفاده کنید. از قبل برای جلسه آماده شوید تا آماده پرسش هایی باشید که برای رشد حرفه ‌ای شما مفید خواهد بود.

صفحه فراخوان در سایت بلونیا


دیوار تصویرگران

برنامه دیوار تصویرگران برنامه ‌ای است که همه ساله در بخشی از نمایشگاه تصویرگری بلونیا برگزار می ‌شود. در این بخش تصویرگران آثار خود را در قالب پوستر، کارت ویزیت، طراحی و ... به دیوارهای نمایشگاه نصب می‌ کنند تا ناشران و هنرمندان بتوانند با کارهای ایشان آشنا شوند.

در میان پروژه ‌هایی که به این نسخه ویژه آنلاین نمایشگاه بین‌ المللی کتاب بلونیا حیات می‌ بخشد، دیوار تصویرگری به روش کاملاً دیجیتال و قابل دسترسی برای همه وجود دارد. این نسخه جدید به همه بازدیدکنندگان این امکان را می ‌دهد که بدون هیچ عجله ‌ای به دیوار نگاه کنند، در حالی که تصویرگران از سراسر جهان فرصتی برای صحبت در مورد خود را از طریق یک تصویر خواهند داشت.

شرایط شرکت:

•تصویرگران باید تنها یک تصویر در قالب jpg و حداکثر 300 کیلوبایت در سامانه بارگذاری کنند. فایل ‌های بزرگتر و در قالب ‌های دیگر پذیرفته نمی‌ شوند.

•تصاویر باید از 23 تا 29 آوریل 2020 (مطابق با 4-10 اردیبهشت 1399) در سامانه نمایشگاه بارگذاری شود. فرم ارسال پس از این مهلت دیگر در دسترس نخواهد بود.

•نمایشگاه بین ‌المللی کتاب بلونیا حق خود را حذف تصاویر و یا متونی که باعث تحریک و ترویج خشونت و یا نفرت علیه افراد یا گروه‌ ها بر اساس نژاد یا گروه قومی، دین، ناتوانی، سن، ملیت، گرایش جنسی می ‌شود، محفوظ می‌ دارد.

•دیوار تصویرگران از 4 تا 7 ماه مه 2020 (15- 18 اردیبهشت 1399) به صورت آنلاین پخش خواهد شد.

•تصاویر به ترتیب زمانی که در سامانه بارگذاری شده ‌اند، منتشر می ‌شوند.

صفحه فراخوان در سایت بلونیا

logo-samandehi