فراخوان دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا ۲۰۲۳

ناشران و تصویرگران کتاب کودک و نوجوان برای شرکت در بیست‌ونهمین دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا ۲۰۲۳ تا ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ فرصت دارند دو عنوان کتاب (۱۰ تصویر) را برای بررسی و انتخاب به موزه ملی هنر و ادبیات کودک کانون پرورش فکری تحویل دهند.

به‌گزارش گالری آنلاین به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، جمع‌آوری آثار تصویرگری ناشران ایرانی به منظور بررسی و انتخاب ۱۵ تصویرگر برتر و معرفی به دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا ۲۰۲۳ از سوی امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شده است.

بر اساس این خبر، داوری این آثار پس از پایان مهلت اعلام‌ شده آغاز می‌شود تا آثار ۱۵ تصویرگر برتر انتخاب و برای رقابت با تصویرگران سایر کشورهای جهان به دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا ارسال ‌شود.

بر اساس فراخوان دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا ۲۰۲۳، هر تصویرگر می‌تواند در نهایت ۱ یا ۲ کتاب چاپ‌شده (حداکثر ۱۰ تصویر) را در این مسابقه شرکت دهد.

همچنین تصویرگرانی که برای بار اول در این نمایشگاه شرکت می‌کنند می‌توانند آثار خود را که از پنج سال گذشته تاکنون به تصویر کشیده‌اند و تصویرگرانی که پیشتر در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند آثاری را که پس از اول ژانویه ۲۰۲۱ خلق کرده‌اند را در این مسابقه شرکت دهند، ضمن این‌که تصویرگران باید ملیت همان کشور را داشته باشند.

بر این اساس، آثار اصلی به همراه دو نسخه از هر کتاب باید از سوی ناشر، تصویرگر به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان نمایندگی این جشنواره در ایران ارسال شود.

جوایز این دوره از جشنواره جایزه‌ بزرگ (به ارزش ۳هزار دلار)، پنج سیب طلایی (هر کدام به ارزش یک‌هزار و ۵۰۰ دلار) و پنج مدال BIB (هر کدام به ارزش یک‌هزار دلار) اعلام شده است.

بر اساس این خبر، برنده جایزه اول این جشنواره می‌تواند در نمایشگاه بعدی BIB به‌صورت مستقل شرکت کرده و آثار خود را به نمایش بگذارد و در سال آینده نیز با حمایت BIB نمایشگاه شخصی از آثار تصویرگری خود برپا کند.

موزه ملی هنر و ادبیات کودک در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در خیابان دکتر فاطمی، خیابان حجاب، واقع شده است.

logo-samandehi