فراخوان مسابقه تصویرگری «کودکان و تماشاگران» در نمایشگاه بلونیا


مسابقه بین‌المللی تصویرگری «کودکان و تماشاگران» از سال 2019، به عنوان یکی از بخش‎های نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک بولونیا، برگزار می‎شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط ‎عمومی انجمن تصویرگران ایران، این مسابقه با موضوع «تصویرسازی هنرهای نمایشی برای خردسالان»، در قالب یک پروژه چهارساله است که اتحادیه اروپا از آن حمایت می‎کند و به نمایش رابطه بین خردسالان (کودکان صفر تا شش سال) و هنرهای نمایشی اختصاص دارد.
این پروژه با همکاری 18 نهاد از 17 کشور، از جمله نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک بولونیا و مرکز تئاتر برای جوانان در شهر بولونیا برگزار خواهد شد و شامل یک نمایشگاه سالیانه تصویرسازی با عنوان «کودکان و تماشاگران» است. آثار منتخب چهار دوره این نمایشگاه در نمایشگاه نهایی، که در سال 2022 برگزار خواهد شد، به نمایش درخواهد آمد.
موضوع این نمایشگاه «کودکان و تماشاچیان» است که شامل تصویرسازی یک رویداد نمایشی، مانند تئاتر، رقص، موسیقی، سیرک و غیره، است برای کودکان است.

چگونه در نمایشگاه شرکت کنید؟ انفرادی: تمامی تصویرگران حرفه‌ای یا تازه‌کار از هر ملیتی می‌توانند به شکل انفرادی در این نمایشگاه شرکت کنند.

گروهی: کالج‌های هنری با ارائه آثار هنرجویان خود و انجمن تصویرگران با ارائه آثار اعضای خود و ناشران با ارائه آثار تصویرگران همکار خود می‌توانند در این رقابت شرکت کنند.

ثبت‌نام و ارسال آثار:

انفرادی: برای ثبت‌نام و ارسال آثار، شرکت‌کنندگان باید فرم ورود را پر کنند و نسخه دیجیتال کار خود را به صورت آنلاین ارسال کنند.

فرم آنلاین ثبت نام انفرادی

گروهی (مدارس هنری، ناشران، انجمن‌ها): هر تصویرگر ملزم به پیروی از روش ثبت‌نام انفرادی و درج نام موسسه مطبوع است.

فرم آنلاین ثبت نام گروهی

الزامات - تصویرگران مستقل یا گروه‌های تصویرگری از هر ملیتی، به شرطی که قبل از 31 دسامبر 2001 متولدشده باشند و آثار هنری آنها برای استفاده در کتاب‌های کودکان طراحی‌شده باشد، مجاز به شرکت در نمایشگاه هستند. هنرمندان می‌توانند به شکل مستقیم یا از طریق انتشارات، مدارس هنری یا انجمن‌ها تصویرگری در رقابت شرکت کنند.

- برای ثبت‌نام و ارسال کار، شرکت‌کنندگان باید فرم ورود را پر کنند و نسخه دیجیتال کار خود را به صورت آنلاین بارگذاری کنند (برای شرکت در این مسابقه نیازی به ارسال اصل اثر نیست و تنها لازم است فرمت دیجیتال اثر در سایت نمایشگاه بارگذاری شود).

- آثار باید در فرمت: JPG یا PNG و باکیفیت 300 DPI برای رقابت ارسال شوند.

- آثار تصویرگری، منتشرنشده یا منتشرشده، باید پس از 1 ژانویه 2017 (12 دی 1395) خلق‌شده باشند.

- آثار می‌توانند رنگی یا سیاه‌وسفید باشند.

- تکنیک تولید اثر آزاد است.

- برای آثار چاپ‌شده، درج شابک کتاب الزامی است.

- شرکت در این رقابت رایگان و به منزله پذیرش قوانین شرکت است.

- تنها کانال رسمی برای ثبت‌نام و ارائه این کار، وب‌سایت نمایشگاه کتاب کودکان بولونیا www.bolognachildrensbookfair.com است.

- آثار شرکت داده‌شده توسط هیئت متشکل از کارشناسان موردبررسی و انتخاب قرار می‌گیرد.

- آثار برگزیده در نمایشگاه «کودکان و تماشاگران» به نمایش درخواهند آمد.

- بهترین آثاری که در چهار دوره نمایشگاه این رقابت به نمایش درآیند، در نمایشگاه نهایی در سال 2022 به نمایش درخواهند آمد. نمایشگاه نهایی به شهرهای ایتالیا و اتحادیه اروپا سفر خواهد کرد.

- برگزارکننده حق استفاده از تصاویر را برای پوسترها، جزوات و دیگر تولیدات نمایشگاه باهدف ترویج نمایشگاه دارد.

- لیست شرکت‌کنندگان پذیرفته‌شده به صورت آنلاین در سایت رسمی نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک بلونیا منتشر می‌شود.

- تصویرگران شرکت‌کننده به صورت خودکار از طریق ایمیل کدی دریافت می‌کنند که به آنها امکان می‌دهد یک بلیط ارزان قیمت برای بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک بلونیا بخرند. تصویرگران منتخب کد دریافت بلیط رایگان بازدید از نمایشگاه را دریافت می‌کنند.

زمان‌بندی نمایشگاه:

مهلت ارسال: 10 ژانویه 2019 تا ساعت 12:00 ظهر (زمان استاندارد ایتالیا) (مطابق با 20 دی 1397)؛


اعلام اسامی منتخبان: 25 ژانویه 2019 (مطابق با 5 بهمن 1397)؛

زمان نمایشگاه: 22 فوریه تا 4 آوریل 2019 (مطابق با 3 اسفند تا 15 فروردین)/ سالن تئاتر تیستونی بلونیا.

برای اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید و یا با ایمیل زیر مکاتبه کنید:

illustratori@bolognafiere.it

گفتنی است، نمایشگاه بین‎المللی کتاب کودک بلونیا از 1 تا 4 آوریل 2019 (12-15 فروردین 1398) برگزار می‌شود.

logo-samandehi