نقد و مقالات

1397/2/11
ما همه شهروندان یک دنیا هستیم
تمّام اعظم در سال ١٩٨٠ در دمشق به دنیا آمد، مدرك هنری خود را از دانشكده هنرهای زیبای دانشگاه دمشق دریافت كرد. تمركز او بر روی نقاشی رنگ روغن است. اما در كنار موفقیت او در سوریه در زمینه نقاشی، او همچنان به طراحی گرافیك حرفه ای ادامه می دهد.
1397/2/4
نمایش لوور در ایران؛ یادداشتی از علی فرامرزی در مجله تجربه
فرهنگ به عنوان نرم افزار و وسیله این حجم عظیم انتقال دانش، از چنان جایگاهی برخوردار گردیده که دیگر هرگونه شکی را در مورد موثرترین شکل دیپلماسی نرم یعنی دیپلماسی فرهنگی از میان برداشته است. با فرو ریختن سد و مانع اختلاف زبانی که بشر به کمک تکنولوژی در آستانه برداشتن آن است، به زودی مرزهای باقیمانده تبادل فرهنگی نیز در بین ملت های جهان برداشته خواهدشد و هر انسانی با دیگر همنوعان بگونه ای مستقیم وارد گفتگو و تبادل فرهنگی خواهد شد.
1397/1/20
نگاهی به حضور آثار فرامرز پیل آرام در حراجی های بین المللی
فرامرز پیلارام متولد ۲۱ فروردین ۱۳۱۶ و از پیشگامان مکتب سقاخانه است. آثار او همراه با پر رنگ تر شدن حضور هنرمندان ایرانی در صحنه های بین المللی، به حراجی های متعدد راه یافت و تا امروز فراز و فرود ها و وقایع متعددی را رقم زده است. در این مطلب به مناسبت زادروز این هنرمند نگاهی خواهیم داشت به برخی از رکود ها و وقایعی که برای آثار آثار این هنرمند رخ داده است.
1397/1/10
نوید طالبی نیاری: رنگ نیز به اندازه طرح یا ایده در انتقال پیام به مخاطب تاثیر دارد
" هر آنچه جهان امروزی را تحت تأثیر دارد بیشتر مرا به سمت خود جذب می کند." این را نوید طالبی نیاری یکی از هنرمندان فراخوان دعای باران ضمن بیان اینکه "چه بسا اگر چاره ای اندیشیده نشود احتمالا جنگ جهانی سوم بر سر آب خواد بود." بیان کرد. در ادامه خواننده گفتگوی این هنرمند با خبرنگار گالری آنلاین هستید:
1397/1/12
رضا رفیعی راد: اصلی ترین عوامل رشد بازار هنر، بوسیله ارتقاء علمی صورت خواهد گرفت
"تا زمانی که اهمیت پژوهش و پژوهشگر در حوزه هنر درک نشود، نمی توانیم مشکلات را از پیش پا برداریم. در جهان معاصر، تولید اثر هنری که در تاریخ هنر بدرخشد، بدون پشتوانه پژوهشی غیر ممکن است." این را رضا رفیعی راد ، هنرمند و پژوهشگرِ برگزیده فراخوان دعای باران ضمن اشاره بر لزوم نگاه تخصصی تر در نشریات هنری ، میگوید.
1396/11/9
وب سایت شخصی؛ یکی از اعتبارات هنرمندان تجسمی
انسان ها در توده ای پیچیده از روابط اجتماعی زندگی می کنند. رابطه فرد با خانواده، خویشاوندان، آشنایان و نزدیکان، شهروندان، همکاران، حاکمان، هموطنان، ساکنین سایر کشورها (و چه بسا در آینده با اشیاء هوشمند) هر یک دارای چارچوب و قواعدی است. شاید بتوان یک اصل کلی را برای تمامی گروه ها و دسته بندی های اجتماعی در نظر گرفت: جایگاه اجتماعی یك انسان در جامعه را دیگران (افراد و گروه ها) تعیین می كنند.
1396/6/28
آنچه لازم است دربارۀ "کیوریتوری" بدانید
نمایشگاه‌گردان یا هنرگردان یا کیوریتور (به انگلیسی: Curator)، کسی است که از طریق تخصص، اطلاعات و ذوق شخصی، اقدام به گردهم‌آوری و برگزاری نمایشگاه برای آثار هنری (عمدتاً تجسمی) می‌کند. لزوماً کیوریتور کار چند هنرمند را دور هم جمع نمی‌کند. کیوریتور می‌تواند کار یک هنرمند را به نمایش بگذارد.
1396/5/4
مالکیت ادبی و هنری
مالکیت ادبی و هنری از دیرباز به عنوان یکی از اقسام مالکیت در دنیا شناخته شده و مورد حمایت قرارگرفته است . در ایران از سال 1348با تصویب قانون " حمایتِ حقوق مؤلفان و منصفان و هنرمندان " مالکیت ادبی و هنری به رسمیت شناخته شدو مُقَنِن با احترام به حقوق مادی و معنوی پدید آورنده اثر ، درصدد حمایت از مؤلفین و مُصَنِفین و هنرمندان برآمد.
1396/4/10
آیین نقد نویسی در هنرهای تجسمی
اگر دقت کنیم خواهیم دید ، بیشتر افراد خود را در ارزیابی آثار هنری محق دانسته یا لااقل عادت بر این است که بدون صلاحیت اکتسابی یا برخورداری از دانش مدّون ، در بارۀ انواع آثار هنری اظهار عقیده می کنند .
<< آخرین صفحه < صفحه بعدی صفحه قبلی > اولین صفحه >>

صفحه شماره: 2

تعداد كل : 37
logo-samandehi