سلسله مقالات آموزش گرافیک از پایه تا پیشرفته (بخش دوم)

7. نمونه کارهای خود را درست کنید

سه چیز به شما کمک می کند تا به عنوان یک طراح گرافیک استخدام شوید (به ترتیب اهمیت): نمونه کارها، تجربه نشان داده شده، توانایی مرتبط کردن دانش خود در مورد طراحی گرافیک. شما هر سه اینها را با گذشت زمان می سازید. این چیزی نیست که یک شبه اتفاق بیفتد.

نمونه کارهای شما مهمترین ابزار برای بازاریابی خود به عنوان یک طراح گرافیک است. این توانایی های شما را برای به کارگیری مهارت های خود نشان می دهد. هنگام مصاحبه کاری نیز بیشترین تاثیر را در استخدام شما می گزارد.

تجربه به رشد و زمان نیاز دارد. نا امید نشوید، همه ابتدای کار از صفر شروع کرده‌اند.

یکی از بزرگترین مهارتهایی که فرد در مدرسه طراحی یاد می گیرد نحوه صحبت و نوشتن در مورد طراحی است. این فقط قابلیت ایجاد چیزی که به نظر جالب برسد نیست، بلکه قابلیت تحلیل انتقادی یک مشکل، استفاده از یک روند کاری اثبات شده برای حل آن و متصل کردن آن به نتیجه طرح است.

شما این قابلیت را پیدا خواهید کرد که توضیح دهد چگونه یک مشکل طراحی را حل کرده اید.

نوشتن مقاله در صفحه مجازی شخصی امکان بسیار خوبی برای تمرین و بحث در مورد طراحی گرافیک و نحوه حل مشکلات خاص در طراحی است. این نیز به خودی خود دانش شما را در این زمینه نشان می دهد. از افزودن مطالعات خاص به صفحه خود حتی برای پروژه های شخصی نترسید زیرا این یک راه عالی برای ساخت مجموعه مهارت های تحلیلی است.

هنگام گزراندن دوره آموزشی، از صفحه آنلاین خود برای نوشتن مقاله در هنگام یادگیری طراحی استفاده کنید. این کار کمک میکند، پروژه های طراحی که انجام می دهید، تعریف کنید.


در این رابطه میتوانید از منابع زیر استفاده کنید:


12 قدم تا طراحی نمونه کار فوق العاده گرافیکی

ایجاد نمونه کار آنلاین موفق اثر Sean Hodge

10 قدم تا یک وب سایت نمونه کار ایده آل اثر Lee Munroe



8- در انجمن های طراحی گرافیک آنلاین و حرفه ای شرکت کنید

درگیر شدن در انجمن طراحی گرافیک و انجمن های حرفه ای باعث افزایش ارتباطات شما در صنعت و دانش این رشته می شود. پس در هر زمان ممکن در کنفرانس ها و ارتباطات شرکت کنید.

به انجمن ها و فروم های حرفه ای بپیوندید

یک راه عالی برای یادگیری در مورد کار حرفه طراحی گرافیک، پیوستن به سازمانهای حرفه ای است. آنها کنفرانس ها را برگزار می کنند ، مقاله، کتاب و منابع دیگر را تولید می کنند. برخی از این سازمانها با لابی و سایر فعالیتها در جهت بهبود حرفه به طور کلی فعالیت می کنند.

AIGA

Graphic Artists Guild



تبدیل شدن به بخشی از انجمن و فروم طراحی گرافیک آنلاین

گذشته از اجتماعات حرفه ای، بسیاری از انجمن ها در فضای مجازی وجود دارند که می توانید در آن شرکت کنید. اینجا برخی از انجمن های طراحی گرافیک که ممکن است بخواهید در آنها شرکت کنید قرار داده ایم.


http://forum.howdesign.com/

http://www.yourdesignforums.com/


گرفتن بازخورد انتقادی بصورت آنلاین و ارتقاء کار خود:

تعامل و نقد برای رشد شما به عنوان یک طراح گرافیک واقعاً مهم است. اگر در مدرسه طراحی نیستید، پس باید مکان های دیگری پیدا کنید که مردم کارهای شما را ببینند و بتوانید چشم منتقد خود را پرورش دهید. بهترین کار برای یک طراح جوان این است که شخصی به آنها بگوید که چرا چیزی که آنها ساخته اند به خوبی طراحی نشده است و چه کاری را باید به گونه ای متفاوت انجام دهد تا طرح آنطور که باید دیده شود.
این کار به شما در رشد توانایی های بینایی و خلاقانه خود در حل مسئله کمک میکند.

جدا از صفحه نمونه کارهای اصلی، داشتن مجموعه ای از نمونه کارهایتان در چنین انجمن هایی به شما کمک می کند تا در آنجا نظرات افراد مختلف را در رابطه با کارتان ببینید. آنها همچنین مکان های خوبی برای ارتقاء کار شما و به دست آوردن مشتری های جدید هستند. در اینجا برخی از انجمن ها برای مشاهده وجود دارد.

DeviantArt

Behance

Coroflot

Flickr

9. مطالعه هنر و جستجوی منابع گوناگون علمی و هنری

هرگونه مطالعه در زمینه طراحی گرافیک، ارتباطی با رشته های مرتبط خواهد داشت. مطالعه هنر و تصویرگری به پیشرفت توانایی شما در ایجاد گرافیک کمک خواهد کرد.

مطالعه بازاریابی به شما کمک می کند تا راه حل های مفهومی خود را در قالب کاری و نیازهای مشتری قرار دهید. همچنین، طراحی گرافیک اغلب بخشی از مطالعه بنیادی برای رشته های مرتبط است. مثلاً اگر یک دوره آموزش طراحی گرافیک قوی داشته باشید، یک طراح وب بسیار قوی تر خواهید بود.

منابع زیر میتواند در این زمینه به شما کمک کند:

بلاگ Seth Godin

مبانی تصویرگری اثر Lawrence Zeegan

اصول اولیه تصویرگری: تفکر بصری اثر Mark Wigan

مبانی تبلیغات خلاق اثر Ken Burtenshaw، Nik Mahon و Caroline Barfoot


10. پیدا کردن کار به عنوان یک طراح گرافیک مستقل

جدا از داشتن یک شغل ثابت،کار کردن بصورت مستقل (freelancing) یک مسیر شغلی است که برای طراحان در دسترس است. شما باید در ساخت نمونه کارها، شیوه های مذاکره و مهارت های شغلی خود کار کنید.

اجتماعات و منابع بی شماری به صورت آنلاین وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا به عنوان یک طراح گرافیک مستقل رشد کنید و کار آزاد یک راه عالی برای به دست آوردن مجموعه گسترده ای از پروژه های طراحی گرافیکی زیر نظر شماست. این یک روش عالی برای رشد مهارت های خود و یادگیری از طریق پروژه های واقعی است.

منابع‌ای در زیر آورده ایم که در این خصوص میتواند به شما کمک کند:

ده جای فوق العاده برای پیدا کردن کارهای طراحی گرافیکی

تابلو اعلانات کار مستقل


11. ارزیابی کنید که آیا خودآموز برای شما مناسب‌تر است یا مدرسه طراحی گرافیک

پس از ارزیابی مراحل فوق، در مورد مدارس تحقیقاتی انجام دهید و بهترین دوره آموزشی که برای شما مناسب است در نظر بگیرید.

بزرگترین منبع برای دستیابی به شغل مورد نظر توانایی شما برای نشان دادن مهارت هایتان است که از طریق نمونه کارها انجام می شود همچنین در مصاحبه ها باید دانش و اشتیاق شما نشان داده شود.

رفتن به مدرسه طراحی بسیار عالی است اما اگر کوشا باشید می توانید از طریق مطالعه مستقل طراحی گرافیک را یاد بگیرید.

اگر قصد دارید به مدرسه طراحی بروید، مدتی را برای تصمیم گیری در مورد دوره مناسب صرف می کنید. چه مدرسه ای متناسب با بودجه، اهداف و توانایی حضور شما است؟ ممکن است بخواهید برنامه های حرفه ای آنلاین را نیز در نظر بگیرید. یا این کار را بدون آموزش رسمی انجام دهید.


مدارس طراحی گرافیک

Choosing a Graphic Design Degree


راهنمای مختصر برای آموزش طراحی آموزش اثر Adam Richardson

7 نکته برای ورود به مدرسه طراحی گرافیک


با آرزوی موفقیت در یادگیری طراحی گرافیک، بخاطر داشته باشید که تبدیل شدن به یک طراح حرفه ای زمان می‌برد.
در زمینه ی مورد علاقه خود دانش کسب کنید، به عنوان یک طراح رشد کنید، تسلیم نشوید و مطمئن باشید به آنجا خواهید رسید. سعی کنید در طول مسیر از آن لذت ببرید زیرا نکته اصلی همینجاست!

علاوه بر این، با گذشت زمان شما یک طراح گرافیک عالی خواهید شد و احتمالا علاقه مند به یادگیری در زمینه های دیگر هنری نیز می شوید. این طبیعت ماست!

با آزادی کامل با منابع طراحی گرافیکی مورد علاقه خود (کتاب، مقاله و سایر موارد) ارتباط برقرار کنید، زیرا آنها مقادیر بی پایانی از مواد عالی برای شروع کار هستند و سپس با پیشرفت بیشتر مهارت های خود را گسترش خواهید داد!


تهیه و تنظیم: خبرنگار گالری آنلاین حسام زمانپور

logo-samandehi