امروزه استفاده گسترده از ابزارهای دیجیتال حرفهی معماری را تغییر داده است. در میان این انتقال، چارلز موریس استدلال می کند که سه حوزه مطالعه، هر چند متفاوت، باقی می ماند: معناگرایی، عملگرایی و هماهنگی قسمتهای مختلف.
نقاشی های سه بعدی، خطای دید جالبی را توسط دستکاری ساده در خط ها، رنگ ها و الگوها به وجود میآورد تا مغز ما در هنگام دریافت ورودی های حسی اشتباه کند. هر روز تکنیک های نقاشی های سه بعدی به طور فزاینده ای در هنر، سرگرمی و در جریان تلاش های علمی گسترس می یاید و مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرده است.