چهارمین نشست از ساسله نشست های مطالعات هنر اسلامی برگزار می شود

نقد و بررسی كتاب «خوشنویسی اسلامی» نوشته «شیلا بلر»


چهاردهمین نشست از «سلسله نشست‌های مطالعات هنر اسلامی» با عنوان «نقد و بررسی كتاب خوشنویسی اسلامی» نوشته «شیلا بلر» یكشنبه ۲۲ مهرماه در پژوهشكده هنر برگزار می‌شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی پژوهشکده هنر، در این نشست كه به همت «كمیته هنر ایران در دوره اسلامی» پژوهشكده هنر برگزار می‌شود، «امین ایرانپور» پژوهشگر و دانش آموخته دكتری تاریخ تطبیقی و تحلیلی هنر اسلامی و «ولی‌الله كاووسی» مترجم كتاب «خوشنویسی اسلامی» و عضوهیأت علمی بنیاد دایره المعارف هنر اسلامی به بحث و تبادل نظر پیرامون این كتاب می پردازند.

كتاب «خوشنویسی اسلامی» اثر «شیلا بلر» و ترجمه ولی‌الله كاووسی است كه به تازگی توسط مؤسسه تالیف، ترجمه و نشر آثار هنری (متن)، وابسته به فرهنگستان هنر، منتشر شده است. به گفته مترجم «در این كتاب از نام و نشان و سلوک هنری بسیاری از خوشنویسان گمنام جهان اسلام خبر می­گیریم که پیش از این هیچ نامی از ایشان نشنیده بودیم؛ جایگاه بسیاری از مادرشهرهای پراکنده در سرزمین­های اسلامی را در تعاملات خوشنویسی درمی­یابیم؛ و با انبوه شگردها و ترفندهای هنرمندان هر منطقه برای زیباتر نمودن دستخط­ها آشنا می‌شویم...»

گفتنی است در حاشیه این نشست تخصصی نمایشگاهی از كتاب‌های منتشر شده در حوزه خوشنویسی با تخفیف ۳۰درصد به علاقه‌مندان عرضه می‌شود.

نشست «نقد و بررسی كتاب خوشنویسی اسلامی» روز یكشنبه ۲۲ مهر ماه ۱۳۹۷ از ساعت ۱۶ الی ۱۸ درپژوهشكده هنر به نشانی خیابان ولی عصر، بالاتر از خیابان امام خمینی، نبش كوچه شهید حسن سخنور، پلاك ۲۹ برگزار می شود

حضور در این نشست برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

logo-samandehi