لیلی گلستان؛ مترجم و نگارخانه‌دار ایرانی:

اکسپوی سوم پیشرفت قابل توجهی داشته است

دارنده جایزه شوالیه ادب و هنر فرانسه (نخل آکادمیک) در مراسم گشایش سومین "آرت اکسپو" تبریز در هتل کایا لاله حضور یافت.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از نصر، لیلی گلستان در مراسم گشایش سومین "آرت اکسپو" تبریز در هتل کایا لاله پارک تبریز گفت: خیلی خوشحال هستم که امسال در مراسم گشایش سومی آرت اکسپوی تبریز کسانی هستند که پارسال نبودند حضور اعضای شورای اسلامی شهر و آقای شهردار و علاقه مندان فرهنگ و هنر کشور حضور دارند این یعنی پیشرفت.

وی ادامه داد: اکسپوی امسال بسیار پیشرفته تر از سال های گذشته بوده است و این یعنی اکسپو به موفقیت های بسیار ارزشمندی در تبریز رسیده است.

گلستان با اشاره به اظهارات مدیر کل فرهنگی و ارشاد اسلامی مبنی بر تاسیس چهار گالری توسط بخش خصوصی در تبریز اذعان داشت: حفظ و نگهداری و فعال بودن گالری ها بسیار مهم و ارزشمند است امیدواریم با حمایت اهالی فرهنگ و هنر و مدیران شهر شاهد فعالیت های بسیار ارزشمند این گالری ها در شهر هنرمند پرور تبریز باشیم.

وی به حضور هنرمندان آذربایجانی در نمایشگاه های و گالری های تهران گفت: از 38 نمایشگاه برگزار شده در سال در گالری گلستان بیش از 12 گالری متعلق به هنرمندان آذربایجانی است.

گلستان اضافه کرد: برگزاری چنین اکسپوهایی در تبریز در راستای فرهنگی سازی برای خرید آثار هنرمندان بسیار مهم و قابل توجه است.

وی با اشاره به حضورش در تبریز و بازدید از مکان های مختلف این شهر تاریخی اظهار داشت: تبریز شهری زیبا، دلباز و مرفهی است بی تردید هستند افراد توانمند زیادی که می توانند با خرید این آثار هنری روح خود را تلطیف کنند.

گلستان برگزاری موفق سه دوره اکسپوی آثار هنری در تبریز را ارزشمند خواند و گفت: اینکه تبریز طی سه سال گذشته موفق شده است که اکسپوی آثار هنری را برگزاری کند بسیار مهم و حائز اهمیت است چرا که این اقدام در تهران یک بار برگزار شد و دیگر برگزار نشد.

وی ادامه داد: یک هفته است که در تهران موضوع برگزاری اکسپوی آثار هنرمندان در تبریز نقل محافل هنری پایتخت است و بنده بارها پز برگزار شدن این نمایشگاه را در تهران داده ام.

وی ابراز امیدواری کرد دوره های آتی برگزاری این اکسپو بسیار ارزشمندتر و غنی تر باشد.

گزارش نصر می افزاید؛ سومین "آرت اکسپو" تبریز (فروش آثار هنرمندان آذربایجانی) در طبقه چهارده هتل کایا لاله پارک از ۲۴ لغایت ۲۵ آبان ماه برای بازدید عموم آماده است.

logo-samandehi