گشایش نمایشگاه لوگوتایپ های هنرمند اردبیلی


نمایشگاه لوگوتایپ های حجت مجرد، هنرمند طراح گرافیک اردبیلی؛ روز شنبه 3 آذرماه 1397 ساعت 16 در نگارخانه قوام الدین مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل افتتاح می شود.
به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اردبیل، در این نمایشگاه، که حاصل بیش از 20 سال فعالیت هنری حجت مجرد، در عرصه طراحی گرافیک و لوگوتایپ است، تعداد 130 اثر در اندازه 50 در 50 سانتی متر، ارائه می شود.

مجرد، طراح بیش از 200 پوستر و 350 لوگوتایپ در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، هنری است و آثار ارائه شده در این نمایشگاه را می توان به سه بخش: لوگوتایپ، نشانه و خط نگاره، دسته بندی کرد. که شاخصه اصلی تمامی آنها؛ منحصربفرد بودن شان است.

مضامین عمده ی بخش لوگوتایپ و نشانه ها؛ سرلوحه ی نشریات و مجلات، گروه ها، سردرب فروشگاه ها، اسامی اشخاص و مفاخر، بنیادهای خیریه، نهادهای فرهنگی و هنری، موسسات و... است. و در بخش خط نگاره ها، که بیشتر؛ مضامین مذهبی و دینی دارند، برای اسامی ائمه اطهار، اسماء الحسنی و... طراحی صورت پذیرفته است.
لازم به ذکر است؛ نمایشکاه لوگوتایپ های مجرد، به دلیل تخصصی بودن و اهمیت آن، در حضور استاد: سید اسداله چهره پرداز؛ از چهره های برجسته تایپ، نوشتار و طراحی فونت کشور که در طراحی حروف، روشی نو را ابداع کرده اند، افتتاح می شود.

اسداله چهره پرداز در سال ۱۳۲۸ هجری‌شمسی در تبریز به دنیا آمده و پس از اتمام تحصیلات مقدماتی در زادگاهش، به تهران رفت و در رشته گرافیک دانشگاه هنر به تحصیل پرداخت تا در سال ۱۳۵۸ فارغ‌التحصیل شد. وی که از سال ۱۳۵۶ به‌عنوان طراح گرافیک حرفه‌ای مشغول به کار بوده فونت‌ «چهر2» برای تابلوهای اسامی خیابان‌ها و «چهر۳» برای کارخانه ریسندگی و بافندگی، طراحی کرده است که در جای‌جای شهرهای ایران به چشم می‌خورد.
همچنین در کنار این نمایشگاه؛ ورکشاپ لوگو تایپ استاد چهره پرداز، روز یکشنبه 4 آذرماه 1397 برگزار می شود.

حجت مجرد؛ متولد 12 شهریور ماه 1352 در اردبیل، طراح ارشد گرافیک و مدرس دانشگاه استاد مدعو و مدیرگروه گرافیک دانشکاه فنی وحرفه ای اردبیل، عضو هیات موسس و هیات مدیره خانه هنرمندان استان، عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، رئیس انجمن هنرهای تجسمی استان، مدیر هنری (کیوریتور) دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در استان اردبیل، مشاور هنری دهمین جشنواره مهارت های هنری کشور، مدرس کشوری «خط در گرافیک» - دانشگاه شریعتی/ تهران، دبیر بخش پوستر جشنواره های متعدد تجسمی دبیر اجرایی و مسول کمیته اختتامیه و انتشارات دو دوره جشنواره هنرهای تجسمی جوانان کشور است.

همچنین کسب عناوین متعدد در فراخوان های ملی و بین المللی، عضو هیات داوران چهاردهمین و هفدهمین جشنواره هنری هنرستان های کشور، داوری مسابقات متعدد استانی، برپایی چهار نمایشگاه انفرادی و حضور در حداقل 50 نمایشگاه گروهی در شهرهای مختلف ایران و خارج از کشور، انتشار بیش از 60 عنوان اثر در زمینه پوستر، آرم و لوگوتایپ در کتاب و نشریات ملی و منطقه ای، نگارش مقاله های متعدد در زمینه هنرهای تجسمی، گرافیک و تالیف کتاب کارگاه نشانه (آرم تصویری و تالیف کتاب پوستر به مثابه پُستر(نوبت انتشار)، از جمله فعالیت های وی است.

logo-samandehi