گزارش برگزاری نمایشگاه آثار بخش عملی و تجسمی پنجمین همایش ملی مبانی نظری هنرهای تجسمی

نمایشگاه منتخب آثار پنجمین همایش ملی مبانی نظری هنرهای تجسمی با رویکردهای نوین بصری در نوشتار در سه بخش لوگوتایپ، پوستر و نقاشی خط، توسط انجمن علمی هنرهای تجسمی ایران با همکاری معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ در مورخ یکم اسفند ماه 97 در گالری هنر این دانشگاه برگزار شد.

مراسم افتتاحیه نمایشگاه با حضور ریاست انجمن علمی هنرهای تجسمی ایران (دکتر پریسا شاد قزوینی)، ریاست دانشکده هنر و معماری علم و فرهنگ (دکتر اخوی یان)، معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه (دکتر علی اکبر هاشمی راد) دبیر علمی همایش (دکتر زهرا حسین نژاد) دبیر بخش عملی ونمایشگاهی (فریدون مردانی) داوران همایش، اساتید برجسته دانشگاه های هنر، جمعی از هنرمندان و طراحان گرافیک، دانشجویان و مدعوین شرکت کننده در همایش اجرا گردید.

به گفته ی فریدون مردانی دبیر بخش عملی و نمایشگاهی همایش ،پس از اعلام فراخوان عمومی در رسانه های گروهی، دبیرخانه همایش واقع در آموزشگاه مکعب، توانست تا ششم بهمن ماه سال جاری تعداد 1760 اثر هنری را از سراسر کشور گردآوری نماید. از مجموع این آثار ،تعداد 1340 اثر در بخش لوگوتایپ، تعداد 420 اثر مربوط به بخش پوستر و نقاشی خط بوده که در نهایت پس از ارزیابی آثار توسط هیات محترم داوران، تعداد 135 اثر در بخش لوگوتایپ و تعداد 35 اثر در بخش پوستر و نقاشی خط بعنوان آثار منتخب در نمایشگاه معرفی گردیدند. که پس از گشایش نمایشگاه، طی مراسمی با حضور اساتید و مدعوین حاضر در مراسم افتتاحیه، از نفرات برتر سه بخش لوگوتایپ ،پوستر و نقاشی خط تقدیر بعمل آمد.
دبیر بخش عملی همایش در ادامه افزود ،از شرکت کنندگان مربوط به بخش عملی ونمایشگاهی ،آثارهنرمندانی از شهرهای تهران، کرج، شهرری، رشت، ساری، کرمان، مشهد، کرمانشاه، کاشان، تبریز، اهواز، سمنان، اصفهان و شیراز را شاهد هستیم که بیشترین آثار رسیده و منتخب ، مربوط به هنرمندان و دانشجویان دانشگاههای هنر شهر تهران می باشد.
به گفته ی مردانی، نمایشگاهی با عنوان خط نگاره در راستای همین همایش در مورخه ی هجدهم الی بیست و یکم اسفند ماه ۷۹ در گالری جلال آل احمد فرهنگسرای ولا در شهر ری برگزار خواهد شد و از نفرات برتر این بخش نیز در روز اختتامیه تقدیر بعمل خواهد آمد.

logo-samandehi