برگزاری هفته تصویرگری مشهد

هفته تصویرگری مشهد امسال به همت مؤسسه آموزش عالی فردوس از تاریخ 11 تا 23 آبان ماه برگزار می شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی مؤسسه آموزش عالی فردوس، دکتر لاله خرازیان مدیرگروه تصویر سازی این مؤسسه گفت: با توجه به نامگذاری ۱۵ آبان به نام روز تصویرگری، هرساله در ماه آبان، خانه هنرمندان ایران شاهد نمایشگاه سالانه‌ اعضای این انجمن و برنامه‌های جنبی است. دوسال پیش استارت همکاری با هفته تصویرسازی تهران در مشهد زده شد که متاسفانه مراسم روز تصویرگری در مشهد فقط یک سال و در حد سخنرانی و نمایشگاهی از آثار هنرمندان تهران در مشهد برگزار شد.

وی افزود: با توجه به عدم وجود همایش علمی و تخصصی در حوزه تصویرسازی در مشهد امسال با برنامه ریزی های صورت گرفته و پتانسیل مؤسسه آموزش عالی فردوس بعنوان بنیان گذار رشته تصویرسازی در شهر مشهد به این نتیجه رسیدیم که این مؤسسه می تواند کانون و پایگاهی برای شکل گیری همایش ویژه هفته تصویرگری مشهد باشد.

مدیرگروه تصویرسازی مؤسسه فردوس ادامه داد: خوشبختانه این موضوع با حمایت و همراهی بسیار خوب ریاست و مسئولان دانشگاه همراه شد و مقرر گردید از مورخ 11 آبان لغایت 23 آبان ماه این مراسم در محل مؤسسه آموزش عالی فردوس برگزار گردد.

دکتر خرازیان اظهار کرد: یكی از مهم ترین اهداف هفته تصویرگری آشنایی با رشته تصویرسازی برای افرادی که آشنایی و شناخت کافی از این رشته ندارند و همچنین دیده شدن آثار تصویرگران در فضای نمایشگاهی و شكل گیری بحث های منسجم و تاثیرگذار درباره تصویرگری است.

وی در خصوص برنامه های در نظر گرفته شده برای این هفته گفت: افتتاحیه این همایش روز شنبه 18 آبان ماه و باحضور اساتید برجسته تصویرسازی ایران کیانوش غریب پور، کمال طباطبایی و مرجان ثابتی برگزار خواهد شد.

مدیرگروه تصویرسازی موسسه فردوس افزود: برنامه های هفته تصویرگری مشهد شامل سخنرانی های علمی، کارگاه های تخصصی و نمایشگاه آثار تصویرسازی اساتید، دانشجویان و هنرمندان تصویرگر می باشد.

خرازیان ادامه داد: به تمامی شرکت کنندگان در کارگاه ها گواهی رسمی از سوی موسسه آموزش عالی فردوس و تاییدیه سازمان فنی و حرفه ای اهدا خواهد شد.

خرازیان همچنین در خصوص جزئیات نمایشگاه آثار تصویرسازی این هفته بیان کرد: همزمان با برپایی هفته تصویرگری مشهد نمایشگاه آثار هنرمندان تصویرگر در محل نگارخانه فردوس به نمایش عموم گذاشته خواهد شد؛ این رویداد با استقبال خوب تصویرگران مواجه و آثار بسیاری به دبیرخانه ارسال گردیده است. در پایان این هفته سه اثر برتر انتخاب و به رسم یادبود تندیس، لوح افتخار و هدیه ای به منتخبین اهدا خواهد شد.

وی گفت: امیدواریم نخستین دوره این همایش پربار و قدرتمند برگزار گردد تا درسالهای آینده بتوانیم گزینه های دیگر را به آن اضافه نماییم و شاهد شكل گیری اتفاقات خوب درعرصه تصویرگری در شهر مشهد باشیم.

logo-samandehi