امضای تفاهم نامه همکاری شرکت هنرکارت و کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران

شرکت هنرکارت بنیان ایرانیان از شرکت های زیرمجموعه صندوق اعتباری هنر و کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران در راستای ارائه خدمات رفاهی ویژه به دارندگان هنرکارت، تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، در راستای اهداف نوین صندوق اعتباری هنر و توسعه ارائه خدمات به اعضای تحت پوشش بر بستر هنرکارت این تفاهم نامه میان سید مجید پوراحمدی، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، حیدر مرادی، مدیرعامل شرکت هنرکارت بنیان ایرانیان و محمدحسین صوفی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برای بهره مندی اعضای هنرکارت از خدمات این کانون به امضا رسید.

صوفی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه كه در محل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد گفت: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با توجه به سابقه تاریخی که دارد به عنوان بخش بین الملل وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فعالیت می کند. خدمات مختلفی در زمینه برگزاری رالی های گردشگری و خانوادگی و صدور گواهینامه بین المللی از طریق کانون ارائه می شود. همچنین ارائه خدمات گردشگری و اقامتی، برگزاری هفته های فرهنگی ، نمایشگاه های گردشگری و...از دیگر فعالیت های ماست.

وی در ادامه افزود: در بستر این تفاهم نامه و استفاده از ظرفیت دو مجموعه می توان خدمات ویژه ای به هنرمندان سراسر کشور خصوصاً در حوزه بین الملل ارائه داد.رئیس هیئت مدیره کانون جهانگردی تصریح کرد: یکی از اهداف ما مقابله با پروژه ایران هراسی است. ما قصد داریم با کمک اصحاب فرهنگ و هنر و تعاملات بین المللی آنها ایران زیبا را به جهانیان معرفی کنیم. همه ما تکلیف داریم تا با همکاری یکدیگر زمینه شناسایی قابلیت های فرهنگی، طبیعی و .. ایران را فراهم آوریم.

پوراحمدی در این مراسم با اشاره به خدمات صندوق به اصحاب فرهنگ و هنر گفت: صندوق اعتباری هنر یکی از مهمترین نهادهای حمایتی از اصحاب فرهنگ و هنر است. این صندوق هم اکنون نزدیک ۱۰۰ هزار هنرمند عضو دارد. بسیاری از چهره های نامدار کشور عضو صندوق هستند. قریب به ۵۰ هزار نفر از فعالان فرهنگی و هنری تحت پوشش خدمات بیمه ای تأمین اجتماعی صندوق هستند و۴۲ هزار نفر تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی صندوق قرار دارند و بیش از ۳ هزار نفر در قالب طرح تکریم و کمک مستمری مقرری ماهیانه دریافت می کنند .

وی در ادامه افزود: خوشحالیم که در یک رابطه پیوسته و مبتنی بر اعتماد دو طرفه توانستیم فعالان فرهنگی و هنری را شناسایی کنیم. با ثبت اطلاعات حرفه ای اعضا اکنون بانک اطلاعاتی قابل اتکایی برای توسعه خدمات برای مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فراهم شده است. مشاور وزیر فرهنگ تصریح کرد: یکی از اقدامات صندوق اعتباری هنر ارائه هنرکارت به اعضای تحت پوشش است. این کارت در درجه اول یک کارت هویتی است. همچنین کارت بانکی است که تمام حمایت‌های صندوق مانند پرداخت مقرری ماهانه طرح تکریم، کمک مستمری و پرداخت خسارت های درمانی در حوزه بیمه تکمیلی به این کارت واریز می شود.

پوراحمدی تصریح کرد: یکی از ویژگی های هنرکارت چندمنظوره بودن آن است و می توان خدمات متفاوتی را برروی آن تعریف کرد. در حال حاضر بیش از ۸۲ هزار نفر از اعضا دارای هنرکارت هستند. در یکسال اخیر تلاش کردیم در راستای حمایت هر چه بیشتر از اصحاب فرهنگ و هنر علاوه بر خدمات مالی- بانکی این کارت، خدمات رفاهی و تخفیفات نیز به آن اضافه نماییم. خوشبختانه با اقدامات و مذاکراتی که طی ماه‌های اخیر صورت گرفته به نتایج خوبی رسیدیم. اکنون دارندگان هنرکارت از خدمات هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی با تخفیف ویژه برخوردار هستند و در ادامه ‌ی برنامه‌های حمایتی بزودی تخفیف های سفر، خریدهای فروشگاهی و اقامتی به امتیازات این کارت افزوده خواهد شد. همچنین تفاهم نامه‌ای همکاری با سازمان منطقه آزاد کیش منعقد شده تا بتوانیم با مشارکت یکدیگر طرح‌ها و جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری را در این منطقه اجرایی کنیم.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با کانون جهانگردی و اتومبیلرانی گفت: هنرکارت یک بستر است و وظیفه ماست که این بستر را قوی کنیم تا سازمان های خدمات محور تشویق شوند به جامعه فرهنگ و هنر ما خدمات ارائه دهند. خوشحالیم که در سایه همکاری صندوق با کانون جهانگردی و اتومبیلرانی اعضای تحت پوشش از این پس می توانند خدمات این کانون را دریافت کنند.

وی در ادامه افزود: این تفاهم نامه مزایای زیادی دارد. با توجه به فعالیت های بین المللی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی این تفاهم نامه بستر مناسبی برای تعریف رویدادهای جدید افزون بر خدمات جاری کانون است. می توان برای برگزاری تورها و همایش های بین المللی در حوزه فرهنگ و هنر، اعزام هنرمندان در رویدادهای داخلی و بین المللی، تعاملات فرهنگی با کشورهای همسایه و... بطور مشترک انجام داد.

مشاور وزیر فرهنگ در پایان اظهار داشت: هدف اصلی هر دو نهاد تقویت گروه های مرجع و انتقال فرهنگ، هنر و اندیشه ایرانی است که امیدوارم هنرمندان از نتایج مثبت این تفاهم نامه بهره مند شوند.براساس تفاهم نامه امضا شده، تمامی اعضای صندوق که دارای هنرکارت هستند به زودی و پس از طی مراحل اجرایی و آماده شدن زیرساخت ها بر اساس تعهدات دو طرف از خدماتی شامل تخفیف در امداد خودرو ، صدور گواهینامه بین المللی خودرو، دوره های آموزشی کانون اتومبیلرانی، مسابقات رالی خانوادگی هنرمندان، رویدادهای فرهنگی و هنری بین المللی و....بهره مند می شوند.

logo-samandehi