در اختتامیه چهارمین جشنواره عکس، گرافیک و نقاشی مدرسه مطرح شد:

دانش‌آموزان برگزیده از جشنواره عکس، گرافیک و نقاشی مدرسه در حوزه‌های مختلف کاری جذب می شوند

دبیر علمی جشنواره عکس، گرافیک و نقاشی مدرسه با اشاره به این‌که همه دانش‌آموزان می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند، گفت: زمینه جذب این افراد بعد از برگزیده شدن در حوزه‌های مختلف فراهم است.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، امیر ارسلان حسین‌زاده در مراسم اختتامیه و اهدای جوایز به برگزیدگان که عصر جمعه ۸ اردیبهشت ماه در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد، بیان کرد: این جشنواره از سال ۹۸ آغاز به کار کرد و امسال چهارمین دوره برگزاری جشنواره عکس، گرافیک و نقاشی مدرسه است.

وی با بیان این‌که امسال سال نخست برگزاری این جشنواره به صورت بین‌المللی است، افزود: از حدود ۱۱ کشور مختلف، ۱۱۱ اثر دریافت و به دبیرخانه این جشنواره رسیده است.

حسین‌زاده گفت: در بخش داخلی نیز بیش از ۱۸ هزار اثر از ۳۲ استان کشور و حدود ۴۰۳ شهر مختلف به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است. در مراسم اختتامیه این جشنواره از ۸۴ برگزیده تقدیر شد.

دبیر علمی جشنواره عکس، گرافیک و نقاشی مدرسه اظهار کرد: در مراسم افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره، کارگاه‌های مختلفی برای این دانش‌آموزان برگزار شده که برای آنان بسیار جذاب بوده است.

وی گفت: یکی از اهداف مهم این جشنواره، کشف، رشد و پرورش استعدادهای دانش‌آموزان از استان‌های مختلف کشور است تا راه را برای آنان هموار کنیم و استعدادها را به منصه ظهور برسانیم. در این جشنواره برای دانش‌آموزان امکانات را فراهم می‌کنیم تا در مسیر مشخص استعدادیابی حرکت کنند.

حسین‌زاده افزود: بعد از شناسایی برگزیده‌های این جشنواره، زمینه اشتغال این افراد فراهم است. دانش‌آموزان از پایه اول ابتدایی تا پایه دوازدهم می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند و مقطع به مقطع در ۱۴ محور نتایج و برگزیده‌ها اعلام شود.

بر اساس گزارش دبیرخانه دائمی جشنواره مدرسه، در مراسم اختتامیه جشنواره دانش‌آموزی عکس، گرافیک و نقاشی مدرسه که عصر روز، ۸ اردبیهشت در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، از برگزیدگان در بخش‌های مختلف تقدیر شد.

در این جشنواره که امسال چهارمین دوره برگزاری آن است، از برگزیدگان در بخش‌های لوگو نوجوان، پوستر نوجوان، عکاسی داستانی، طراحی کاریکاتور نوجوان، عکاسی تبلیغاتی نوجوان، اینفوگرافیک نوجوان، عکاسی طبیعت، عکاسی معماری، تصویرسازی، نقاشی مدادرنگی، نقاشی خط، نقاشی سیاه‌قلم، نقاشی دیجیتال و نقاشی آبرنگ تقدیر شد.

گفتنی است، در این جشنواره ۱۱۱ اثر از کشورهای خارجی و بیش از ۱۸ هزار اثر از کشور ایران به دبیرخانه ارسال شد که در مراسم اختتامیه این جشنواره از ۸۴ اثر با حضور مسئولان تقدیر و تجلیل شد.

logo-samandehi