لغو نمایشگاه کتاب کودک «بولونیا»

نمایشگاه کتاب کودک «بولونیا» ۲۰۲۰ به دلیل شیوع ویروس «کرونا» در ایتالیا لغو شد.

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا و به نقل از بوکسلر، ماه گذشته گردانندگان نمایشگاه کتاب کودک «بولونیا» اعلام کردند به دلیل شیوع ویروس «کرونا» تاریخ برگزاری این رویداد را به ماه «می» موکول می‌کنند، اما با قرنطینه شدن ایتالیا برگزارکنندگان این نمایشگاه امروز از لغو شدن این رویداد خبر دادند.

مجموعه‌ای از ناشران از جمله «پینگوئین رندوم هاوس» و «هچت» پیش از اعلام خبر لغو نمایشگاه کتاب کودک «بولونیا»، از حضور در این رویداد انصراف داده بودند.

«آنتونیو بروزونو» یکی از مسوولان برگزاری این نمایشگاه اعلام کرد: «ما در این روزها با یک وضعیت بحرانی سر و کار داریم که علاوه بر درگیر کردن کشور ما، به ابعاد بین‌المللی نیز رسیده است. در راستای کنترل شیوع ویروس «کرونا» محدودیت‌های مسافرتی زیادی در کشورهای مختلف تعیین شده است... از آنجایی که 90 درصد از شرکت‌کنندگان نمایشگاه کتاب کودک «بولونیا» از خارج ایتالیا در این رویداد حاضر می‌شوند، برگزاری این نمایشگاه در شرایطی که شرکت‌کنندگانش با آرامش فکری در آن حضور نداشته باشند، امکان‌پذیر نخواهد بود.»

خبر لغو این نمایشگاه برای بسیاری از ناشران غیرمنتظره نبود چراکه بسیاری از ناشران پیش‌تر اعلام کرده بودند از روش‌های آنلاین اقدام به فروش آثار خود خواهند کرد.

نمایشگاه کتاب بولونیا به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و معتبرترین نمایشگاه‌های کتاب دنیا در حوزه کتاب کودک و نوجوان هرساله پذیرای بسیاری از فعّالان نشر است.

چندی پیش نیز مسوولان برگزارکننده نمایشگاه کتاب لندن نیز لغو شدن این رویداد خبر دادند. برخی از بزرگترین ناشران از جمله «پینگوئین رندوم هاوس» و «هارپر کالینز» پیش از اعلام خبر لغو نمایشگاه کتاب لندن، از حضور در این رویداد کناره‌گیری کرده بودند.

logo-samandehi