گزارش تصویری نمایشگاه پنجمین سالانه تبادل چاپ دستی در نگارخانه لاله


عصر روز جمعه31 فروردین ماه1397، نمایشگاه پنجمین سالانه تبادل چاپ دستی گشایش یافت و هنرمندان و استادانی همچون: رضا بانگیز، بهزاد شیشه گران، بهنام کامرانی، ترانه صادقیان، حسینعلی ذابحی، داریوش حسینی، الهه مقدمی، سعید روانبخش، محمدباقر ضیایی، داوود قنبری، المیرا میرمیران، فرزاد ادیبی، ساعد مشکی و ...، و محمد دکامئی(مدیر هنرهای تجسمی و امور موزه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران) و محمد حسن حامدی(مدیرمسوول نشریه تندیس) از حاضران در نگارخانه لاله بودند.

به گزارش گالری آنلاین، نگارخانه لاله طی چند سال گذشته با نگاهی ویژه به چاپ دستی، سعی در زمینه سازی برای فعالیت بیشتر هنرمندان در این رشته داشته و به همین منظور، سالانه تبادل چاپ دستی(کارت پستال) را برنامه ریزی و ساماندهی کرده است. این سالانه با هدف تبادل آثار و به اشتراک گذاری تجربیات جدید هنرمندان شکل گرفته است.

این نمایشگاه در بردارنده آثار چاپ دستی 137 هنرمند است که آثارشان با یکدیگر تبادل شده است. از ویژگی های اصلی سالانه تبادل چاپ دستی این است که هنرمندان، نسخه های متعدد و همسان از یک اثر را به دبیرخانه سالانه ارسال می نمایند که بخشی از نسخه ها به صورت تصادفی انتخاب و بین شرکت کننده­ها تبادل می شود. همچنین تعدادی از نسخه ها برای آرشیو نگارخانه و فروش در نمایشگاه سالانه ارائه خواهد شد.

پنجمین دوره این رویداد در دو بخش فراخوان و مدعوین برگزار شد. همچنین در این دوره با تمهیداتی ویژه، فرصتی برای حضور تعدادی از هنرمندان شاخص وعلاقه مند به چاپ دستی درنظر گرفته شد، هنرمندانی که شاید فرصت وامکانات کمتری برای فعالیت متمرکز دراین عرصه داشته اند.

نمایشگاه از تاریخ 1 تا 19 اردیبهشت 1397 ، ساعت 9تا13و14 تا 19 به غیر از ایام تعطیل دایر خواهد بود.

اسامی هنرمندان مدعو :

فرزاد ادیبی، رضا بانگیز، مهدی حسینی، داریوش حسینی، صدف حسامیان، هلیا دارابی، حسینعلی ذابحی، سعید روانبخش، یوسف شریف کاظمی، فواد شریفی، بهزاد شیشه گران، ترانه صادقیان، محمد باقر ضیایی، مریم طباطبایی،کیوان عسگری، فرشته غازی راد، فواد فراهانی، مریم فرشاد، داوود قنبری، بـهنام کامرانی، امیرکبیرنژاد، فرشته متقی، ساعدمشکی، نازیلا مقدم، الهه مـقدمی، المیرا میرمیران، جواد نوبهار، آنالی وکیلی و ...

logo-samandehi