در رونمایی چهارمین کتاب سال پیش‌نگاه مطرح شد

پریسا پهلوان: «پیش نگاه یک نگاه نیست»

رونمایی از چهارمین کتاب سال پیش نگاه روز پنجشنبه ۱۹ دی ماه با حضور جمعی از اساتید هنرمند در گالری هور همزمان با نمایشگاه آثار یعقوب امدادیان برگزار شد.

به گزارش گالری آنلاین، رونمایی از کتاب سال مجله پیشنگاه هر ساله با حضور جمعی از هنرمندان و به همت مژگان قدوسی، مدیرمسئول و صاحب امتیاز مجله پیش نگاه برگزار می گردد.

این دوره از رونمایی با حضور گروهی از اساتید حوزه هنرهای تجسمی و هنرمندان این عرصه و به دست یعقوب امدادیان، هنرمند نقاش، انجام گرفت.

عباس مشهدی زاده، نقاش و مدرس دانشگاه، در خلال برنامه گفت: در طول ۶۰ الی ۷۰ سال گذشته من ندیده بودم هیچ مرد تنومندی دست به این کار بزند که مژگان قدوسی زد؛ جمع آوری کردن کار سترگی ست.

در ادامه پریسا پهلوان، مدیر گالری ویستا نیز به ایراد سخن پرداخت و اظهار داشت: پیش نگاه از نظر من یک نگاه نیست بلکه یک رسانه است، یک رسانه معاصر. این مجله هم رسانه دیداری است و هم نوشتاری و از این جهت بر مخاطب بسیار تاثیرگذار است. با توجه به اینکه پر از تصویر است در عصر تورق بسیار قابل توجه است.

وی در ادامه گفت: فراموشی در گذر زمان بسیار مهم بوده و اتفاق افتاده است که در این حوزه پیش نگاه به عنوان یک سند آرشیوی بسیار خوب عمل کرد. این سند آرشیوی و تاریخی می تواند به تحقیقات بنیادی و اصیل دامن بزند.

پهلوان به استقلال این مجله اشاره کرده واذعان داشت: این مجله علاوه بر حفظ استقلال خود، در نشان دادن پویایی هنر بسیار توانمند عمل کرده است.

این مدیر گالری به دیگر ویژگی های پیش نگاه پرداخت و در نهایت پیشنهاداتی را ارائه نمود.

در پایان این رونمایی، بهنام کامرانی، نقاش و مجسمه ساز، به صحبت پرداخت و گفت: در این بزنگاه آتش که زندگی می کنیم خوشحالم که پشت گرمی ما نقاشی و کتاب است، باروی ما کتاب و هنر است. پیش نگاه از نظر من سه کار می کند که بسیار قابل توجه است: اطلاع رسانی می کند، آرشیوسازی می کند و مهم تر از همه به مرور زمان به میان خانواده ها می رود و در واقع به نوعی فاصله بین نخبگان و عموم هنر کم می شود.

در خاتمه یعقوب امدادیان از چهارمین کتاب سال پیش نگاه رونمایی کرد.

logo-samandehi