درختی که الهام‌بخش مجموعه کتاب‌های مصور خانواده موش‌ها شد

خانواده «جیل بارکلم»‌، نویسنده و تصویرگر مجموعه کتاب‌های محبوبی درباره خانواده موش‌ها،‌ درختی را پیدا کرده‌اند که الهام‌بخش خلق این مجموعه کتاب‌های مصور شده است.

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا به نقل از گاردین نوشت،‌ خانواده «جیل بارکلم»‌ درخت واقعی‌ای را پیدا کرده‌اند که زمانی الهام‌بخش خلق مجموعه کتاب‌های «پرچین برامبلی»‌ توسط این نویسنده و تصویرگر بریتانیایی شده بود.

این مجموعه کتاب‌ که برای تصویرگری‌های پر از جزئیات شهرت دارند در ابتدا در قالب چهار کتاب به نام‌های «داستان بهار»‌،‌ «داستان تابستان»،‌ «داستان پاییز»‌ و «داستان زمستان»‌ به چاپ رسید و داستان ماجراهای گروهی از موش‌ها را روایت می‌کند که در مکانی آرام زندگی می‌کنند.

«بارکلم»‌ در انگلستان متولد شد و روند خلق این مجموعه کتاب‌ها را در زمان ورودش به کالج هنر در اوایل دهه ۷۰ میلادی آغاز کرد.

این نویسنده که در سال ۲۰۱۷ و در سن ۶۶سالگی درگذشت، برای خلق این کتاب‌ها تحقیقات مفصلی انجام داد و تمام غذاهایی را که در این مجموعه داستان‌ها به تصویر کشیده شده‌اند از قبل امتحان می‌کرد تا مطمئن باشد ترکیب این مواد اولیه امکان‌پذیر است. همچنین بسیاری از موقعیت‌های مکانی که در این کتاب‌ها نام برده شده است،‌ برگرفته از مکان‌هایی در «جنگل اپینگ»‌ است که در نزدیکی محل زندگی او و خانواده‌اش واقع شده است.

«پیتر بارکلم»‌،‌ پسر این نویسنده می‌گوید:‌ «یکی از اصلی‌ترین درختانی که بازدید از آن در دوران کودکی را به یاد دارم،‌ درختی به نام «هورنبیم»‌ بود که خانه خانواده «تادفلکس»‌ در مجموعه کتاب‌ها بود. شایعاتی شنیده بودم که این درخت چند سال پیش در جریان توفانی از بین رفته،‌ اما اخبار مغایری هم وجود داشت. بنابراین خودم به سراغ درخت رفتم.»

بنابراین «پیتر»‌ به همراه برخی از عکس‌های این درخت که مادرش در دهه ۹۰ میلادی به ثبت رسانده بود و یک نسخه از کتاب «داستان زمستان»‌ که درخت مذکور بارها در آن به تصویر کشیده شده است،‌ به بازدید برخی از موقعیت‌های مکانی ذکرشده در کتاب رفت. او در نهایت درخت «هورنبیم‌»‌ را پیدا کرد که هنوز همان‌طور سالم باقی مانده است.

در ادامه برخی از تصاویر مجموعه کتاب‌های مصور این نویسنده را مشاهده می‌کنید:‌


logo-samandehi