نمایش ۲۰۰ اثر در پنجمین دوسالانه خوشنویسی

رییس انجمن خوشنویسان قزوین گفت: ۲۰۰ اثر در مرحله نخست داوری پنجمین دوسالانه خوشنویسی انتخاب شدند که در نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داده خواهند شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا, مهرزاد محصص مستشاری اظهار کرد: شورای سیاست‌گذاری پنجمین دوسالانه خوشنویسی زیرمجموعه معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. دبیرخانه پنجمین دوسالانه به‌ صورت دائمی در انجمن خوشنویسان قزوین فعال است و ما از سال گذشته مقدمات کار را آغاز کردیم؛ ابتدا شورای سیاست‌گذاری دوسالانه به دبیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین با حضور اساتید انجمن خوشنویسان ایران از جمله استادان امیرخانی، شیرازی، کابلی، عطارچیان، ملک‌زاده، پیله‌چی، عبدالرضایی، آقاحسینی و بنده تشکیل شد.

رییس انجمن خوشنویسان قزوین ابراز کرد: جلساتی در سال گذشته به همین منظور با حضور استاندار تشکیل شد؛ داوران در رشته‌های نستعلیق، شکسته‌نستعلیق، ثلث و نسخ مشخص شدند و فراخوان آماده و برای کل کشور ارسال شد و خوشنویسان سراسر کشور تا پایان تیرماه فرصت داشتند که آثار خود را برای دبیرخانه ارسال کنند.

وی اعلام کرد: بیش از ۷۰۰ اثر به دبیرخانه رسید ابتدا فایل آثار را دریافت کردیم که داروی اولیه توسط اساتید در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفت؛ از آثار رسیده ۲۰۰ اثر انتخاب و تأیید شد که وارد دوسالانه و نمایشگاه شدند که در معرض دید عموم قرار داده خواهند شد.

محصص مستشاری تشریح کرد: بخشی از دوسالانه نمایش آثار اساتید است که در کنار نمایشگاه برگزار می‌شود ضمن اینکه این ۲۰۰ اثر داوری مجدد خواهند شد و سپس تعدادی از افراد در هر رشته برای مشق حضوری دعوت می‌شوند که در مشق حضوری داوری و در نهایت نفرات برتر مشخص خواهند شد.

وی عنوان کرد: افتتاحیه پنجمین دوسالانه خوشنویسی با حضور معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسؤولان ارشد استانی در سعدالسلطنه برگزار و نمایشگاه آثار هم در مجموعه سعدالسلطنه برپا خواهد شد.

افتتاحیه پنجمین دوسالانه خوشنویسی سوم شهریورماه ساعت ۱۷:۳۰ در مجموعه سعدالسلطنه استان قزوین برگزار خواهد شد.

logo-samandehi