در دیدار مدیران یونسکو کلاب فرانسه و گالری آنلاین در پاریس مطرح شد؛

بررسی اهداف، برنامه ها و آغاز همکاری های مشترک


مدیران یونسکو کلاب فرانسه و گالری آنلاین، در حاشیه دومین سمپوزیوم یونسکو کلاب (Club for UNESCO of Piraeus & Islands)، در پاریس دیدار کردند.

به گزارش گالری آنلاین، در این دیدار، مدیران دو مجموعه درباره مسائلی همچون اهداف، برنامه ها و مشارکت‌های خود برای آینده بحث و گفت و گو کردند.

در این ملاقات صمیمی، طرفین علاوه بر اظهار خوشنودی از آغاز به همکاری با یکدیگر، بر اهمیت فعالیت رسانه‌ها در رویداد‌های فرهنگی و هنری بر اساس اهداف مشترک هر دو سازمان تأکید کردند.
آردیوما سیریما (Ardiouma Sirima) (رئیس اتحادیه یونسکو کلاب های فرانسه)، اهداف همکاری‌های یونسکو کلاب و این سازمان را چنین شرح داد:
ما سه هدف بسیار مهم پیش رو داریم. اول از همه، اینجا جاییست مختص به تمامی کارمندان یونسکو کلاب در فرانسه. اتحادیه ما 250 کلاب یونسکو در فرانسه دارد. این سازمان، اتحادیه بزرگیست. اعضای اتحادیه ما اهل نواحی مختلف فرانسه هستند. این امر موجب تنوع فرهنگی می‌شود. این رویداد‌ها برای تبلیغ و ترویج فرهنگ‌های مختلف در فرانسه به اجرا در می‌آید.
هدف دوم تبادل فرهنگی در سطح اروپا است. کلاب‌های مشابه دیگری نیز مثل کلاب‌های ایتالیایی، اسپانیایی و غیره در اروپا وجود دارند که خواستار ترویج فرهنگ‌شان هستند. به این ترتیب فعالیت ما در سطح اروپاست.
و هدف سوم نیز همکاری در سطح جهانیست. چرا که ما با کلاب های یونسکوی آفریقا، و همچنین آمریکای جنوبی پیمان دوستی و همکاری بسته‌ایم.
فکر میکنم 20 کلاب داریم که می‌توانند رویداد‌ها و فعالیت‌هایی از این دست را جهت ترویج فرهنگ‌های گوناگون سازماندهی کنند.
به این ترتیب می‌بینید که ما سه هدف بسیار مهم پیش رو داریم. هدف اصلی‌مان نیز بیان این واقعیت است که این جا مکانیست برای گفت و گویِ بین فرهنگ‌ها، ترویج اتحاد و دوستی بین مردم جهان و آموزش کودکان و نوجوانان.

در ادامه این دیدار فاطمه عبدالله زاده، مدیر پایگاه خبری گالری آنلاین، بر ضرورت استفاده مناسب از ظرفیت‌های رسانه، فضای مجازی و سرمایه‌های فرهنگی و هنری در سطح بین‌المللی، و همچنین بر اهمیت اطلاع‌رسانی به اشخاص متخصص و فعال در این زمینه‌ها برای شرکت در چنین رویداد‌هایی تأکید کرد.

وی ساختن پُل ارتباطی بین هنرمندان سراسر جهان و ایجاد انگیزه در هنرمندان نو ظهور را از اهداف اصلی پایگاه خبری آنلاین گالری برشمرد، و افزود: «استفاده از خدمات و امکانات هر دو سازمان می‌تواند به نتایج مهم و اثر بخشی منجر شود.»

عبدالله زاده در ادامه بیان کرد: «با توجه به تنش‌های سیاسی جهان امروز، باور داریم دیپلماسی فرهنگی و گفت و گوی فرهنگی بین هنرمندان ملت‌های مختلف، بهتر از هر سیاست یا دیپلماسی دیگری می‌تواند به یکپارچگی، اتحاد و صلحِ بهتر بین ملت‌ها بی‌انجامد.»

رئیس کلاب‌های یونسکویِ فرانسه افزود:
شاید هر ساله 3 یا 4 رویداد در این مکان سازماندهی شود، و از هنرمندان دعوت می‌کنیم اینجا بیایند و درباره مسائل مهم جهان همچون بحران آب و هوایی و غیره، در سطح اروپا و در سطح جهان، و همچنین درباره دسترسی جوانان به خدمات آموزشی بحث و گفتگو کنند. این امر بسیار مهمی است.
متاسفانه در بسیاری از کشورهای جهان دسترسی به خدمات آموزشی یا فرهنگی امر ساده‌ای نیست. از این رو فکر می‌کنم هنرمندان باید این پیام را به جهانیان ابلاغ کنند و بگویند آموزش امر مهمی است و دسترسی به خدمات آموزشی و فرهنگی حق طبیعیِ همه کودکان جهان است.

آردیوما سیریما، درباره دومین سمپوزیوم (Club for UNESCO of Piraeus & Islands)، گفت: «بسیاری از کلاب‌های یونسکو در فرانسه با کشور‌های مختلف جهان در تمام قاره‌ها همکاری دارند. فکر می‌کنم یونسکو کلاب فرانسه می‌تواند فعالیت‌های زیادی در کشور‌های مختلف داشته باشد. این رویداد فرصتی مناسب است برای توسعه بیشتر همکاری‌ها میان کلاب های دیگر کشورها و فرانسه.
این امر برای ما و برای این رویداد اهمیت بالایی دارد.

سپس، یاشا زمان‌پور مدیر اجرایی پایگاه خبری گالری آنلاین، و مدیر تیم طراحی و توسعه دبیرخانه آنلاینِ دومین سمپوزیوم یونسکو کلاب (Club for UNESCO of Piraeus & Islands)، درباره ویژگی‌های وب‌سایت دبیرخانه آنلاین برنامه و چگونگی ثبت‌نام افراد مشتاق از سراسر جهان برای مشارکت در این رویداد توضیحاتی ارائه داد.

او همچنین افزود: «برای هر رویداد یک وب‌سایت مجزا در نظر گرفته خواهد شد.

شرکت‌کنندگان بعد از ثبت‌نام در وب‌سایت می‌توانند اطلاعات‌شان را وارد کنند و بعد از صدور رأی قطعی نمایندگان انجمن یونسکو، نتایح برای شرکت‌کنندگان ارسال خواهد شد.
علاوه بر این برای هر برنامه، یک بانکِ اطلاعاتی از هنرمندان پذیرفته‌شده ساخته خواهد شد و موزه‌داران و افراد مشتاق می‌توانند با آثار هر نمایشگاه آشنا شوند. در ضمن، آنها میتوانند با استفاده از اطلاعات تماس درج شده با هنرمندان ارتباط برقرار کنند.»


logo-samandehi