اعلام زمان بندی انتخاب آثار یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر


مرحله انتخاب آثار راه یافته به نمایشگاه یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در 10 رشته هنری از روز چهارشنبه 5 دی ماه آغاز شده و تا 24 دی ماه ادامه دارد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ستاد اطلاع رسانی یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، با دریافت 13792 اثر از 5761 هنرمند توسط دبیرخانه یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در 10 رشته هنری، فرایند انتخاب آثار برای شرکت در نمایشگاه آثار مسابقه این رویداد که از 5 بهمن ماه تا 15 اسفند در موسسه صبا برپا می شود، آغاز شد.

بر اساس برنامه ریزی دبیرخانه ای رویداد، برخی از رشته ها طی دو مرحله بررسی آثارشان صورت خواهد گرفت و برخی از آثار نیز انتخاب نهایی اشان در یک مرحله انجام می شود.

5 و 6 دی ماه مرحله انتخاب اولیه آثار رشته های مجسمه و نقاشی توسط تیم داوران صورت گرفت. آثار رشته مجسمه به دبیری روح اله شمسی زاده ملکی و با داوری بیژن غنچه پور، سید مجتبی موسوی و مرتضی نعمت اللهی صورت می گیرد و در در رشته نقاشی به دبیری احمد وکیلی، داوری و انتخاب آثار توسط فرح اصولی، ‏کاظم چلیپا، ‏مهرداد خطایی، علیرضا آدم بکان و خسرو خسروی صورت خواهد گرفت. مرحله نهایی انتخاب آثار این دو رشته به ترتیب در 22 و 24 دی ماه انجام می شود.

امروز نیز مرحله نخست انتخاب آثار رشته خوشنویسی به دبیری امیر احمد فلسفی و با تیم داوری متشکل از نصرالله افجه ای، غلامحسین امیرخانی و یدالله کابلی صورت می پذیرد. مرحله انتخاب نهایی این رشته 23 دی ماه خواهد بود.

در رشته های نگارگری و سرامیک که به ترتیب به دبیری عبدالله محرمی و مهران هوشیار برگزار می شود، تیم داوران عبارتند از مهرزمان فخار منفرد، امیرحسین قهرمانی و رضا یساولی در رشته نگار گری و مهدی حیدری، مریم کوهستانی و فرزاد فرجی در رشته سرامیک که داوری اولیه این آثار به تریب در تاریخ 9 و 10 دی ماه و انتخاب نهایی آثار تاریخ رشته سرامیک در 22 دی ماه و انتخاب نهایی رشته نگارگری در 23 دی ماه انجام می شود.

اما رشته های کاریکاتور، تصویرسازی، عکاسی و گرافیک انتخاب آثار به صورت تک مرحله ای صورت می گیرد که به ترتیب در تاریخ های 11، 13، 21 و 18 دی ماه کار انتخاب نهایی آثار راه یافته به هر کدام از این بخش ها توسط تیم داوران صورت می گیرد. در رشته کاریکاتور به دبیری احمد عربانی، داوری را کامبیز درمبخش، جمال رحمتی و حسن کریم زاده به عهده دارند. در رشته تصویرسازی به دبیری پژمان رحیم زاده، داوری را فاطمه رادپور، کمال طباطبایی و علیرضا گلدوزیان داوری و انتخاب آثار را انجام می دهند و در رشته عکاسی به دبیری کیارنگ علایی نیز مهرداد افسری، بهنام صدیقی و محمدرضا شریف زاده و در رشته گرافیک نیز به دبیری فرزاد ادیبی، شامل سیامک فیلی زاده، مهران زمانی و علیرضا مصطفی زاده ابراهیمی کار انتخاب آثار و داوری آثار به عهده دارند.

انتخاب آثار راه یافته به بخش هنرهای جدید یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر نیز به دبیری امیر راد، و با حضور تیم داوران شامل بهرنگ صمدزادگان، فرهاد فزونی و آزاده گنجه در دو مرحله و در تاریخ های 12 و 24 دی ماه صورت خواهد گرفت.

یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با دبیری ابراهیم حقیقی از پنجم بهمن تا پانزدهم اسفند برگزار می شود. در این ‏جشنواره سید امیر سقراطی دبیری هنری و محسن سلیمانی ‏دبیری اجرایی را ‏عهده دار ‏هستند.‏

logo-samandehi