پلمپ گالری آ به دلیل اجرای کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری


آسیه مزینانی مدیر گالری آ از تعطیلی این مکان هنری توسط شهرداری تهران به دلیل اجرای کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری خبر داد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از مهر، آسیه مزینانی مدیر گالری آ درباره تعطیلی این گالری که توسط شهرداری صورت گرفته است گفت: ساعت ۲ بامداد شب گذشته ۹ دی ماه از سوی شهرداری دو بلوک سیمانی مقابل در ورودی گالری آ قرار داده شده است و عملاً این گالری را پلمب کرده‌اند. ظاهرا در رویکرد جدید، شهرداری تاکید می‌کند گالری های هنری حق حضور در فضاهای مسکونی ندارند و متاسفانه علیرغم مکاتباتی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با شهرداری داشته، تعطیلی گالری‌های شهر تهران کلید خورده است.

وی با بیان اینکه به شورای شهر با این ترکیب جدید رای داده است، اظهار کرد: امیدوار بودیم با این ترکیب جدید شورای شهر تهران، شهرداری حامی هنر باشد که متاسفانه با این جریانی که به راه افتاده عکس آن رخ داده است.

مزینانی درباره اینکه آیا به عنوان مدیر گالری اخطار یا تذکری از جانب شهرداری دریافت کرده است، گفت: اخطاری با عنوان کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری که مربوط به تخلفات ساختمانی است، برای ما فرستاده بودند اما وقتی به دست ما رسید که دیگر امکان تجدیدنظر در آن وجود نداشت.

وی، یکی از وظایف شهرداری را حمایت از فضاهای فرهنگی هنری دانست و افزود: برخورد با فضاهای فرهنگی هنری نیز باید به گونه‌ای درخور شأن یک فضای فرهنگی باشد. در ضمن نسبت به برخورد شهرداری انتقاد دارم و قرار نیست برخورد با یک گالری هنری همچون یک بنگاه تجاری باشد.

مدیر گالری آ خاطرنشان کرد: رفتار امروز شهرداری با یک گالری، نشان می دهد تناقضی وجود دارد که قانون قبلی در مورد بلامانع بودن حضور گالری های هنری در فضاهای مسکونی را لغو می کند این در حالی است که هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی ارشاد تاکید می کند به شکل های مختلفی با شهرداری گفتگو داشتند و برای این رویکرد جدید زمان خواستند که پاسخی از سوی شهرداری نیامده است.

وی با تاکید بر اینکه منطقه شش تهران به عنوان منطقه فرهنگی هنری تعیین شده است و به همین دلیل گالری‌های هنری در این منطقه حضور حداکثری دارند، گفت: با فشارهایی که شهرداری به فضاهای هنری وارد می کند، قطعاً انسجامی که در منطقه شش اتفاق افتاد و تبدیل به منطقه فرهنگی هنری شد، از هم می پاشد و این موضوع اصلا شوخی بردار نیست چراکه ما گالری‌ها به این منطقه هویت فرهنگی هنری جدیدی داده‌ایم و الان همه چیز به راحتی از بین می رود.

مزینانی در پایان گفت: گالری آ گردش مالی مشخص دارد و هدف ما حمایت از هنرمندان جوان است و کارنامه کاری ما این موضوع را ثابت می کند و این به معنای سرمایه گذاری بخش خصوصی برای فرهنگ و هنر است.

گالری آ در تهران، خیابان کریم خان زند، خیابان عضدی(آبان جنوبی)، کوچه ارشد، پلاک ۷ واقع است.

logo-samandehi