یادداشت مدیرمسئول نشریه تندیس درباره وضعیت وبسایت تندیس


به دنبال انتشار مطلبی در کانال گالری آنلاین مبنی بر تغییر سایت تندیس به مجله هنری آوام و معرفی این مجموعه، محمد حسن حامدی مدیر مسئول نشریه تندیس در توضیح و رفع ابهام این اتفاق برای مخاطبین، یادداشتی را با این مضمون جهت انتشار در اختیار گالری آنلاین قرار داده اند:

🔸تندیس سایت ندارد!

متأسفانه طی روزهای گذشته سایت اینترنتی نشریه ی تندیس از دسترس مخاطبان خارج و با ورود به آن، صفحه و عنوان دیگری پیش رو قرار می گیرد که متعلق به مجموعه ی تندیس نیست.
در سرمقاله ی شماره ی 377، به دلیل مشکلات بازار کاغذ، از احتمال تغییر رویکرد مجله از نسخه ی کاغذی به نسخه ی PDF سخن به میان آوردم. این نکته به مثابه تغییر در نحوه ی اداره ی سایت و یکپارچه شدن هر دو مقوله نیز بود چرا که اکنون می بایست متمرکزتر از قبل به آن پرداخته شود. ضرورت کار را با مدیر اجرایی سایت که سالهاست در این سِمت فعالیت و تولید محتوا می کند، درمیان گذاشتم. علی رغم میل و اصرار ایشان برای تداوم همکاری به شیوه ی قبل، نهایتاً پس از دو جلسه گفتگو با وی و تیم اجرایی اش، توافق شد که این اتفاق ظرف چند هفته و با ایجاد سایت دیگری با خط و ربط شخصی خودشان انجام، و محتوایی که تاکنون تولید کرده اند را از سایت تندیس برداشته و آنچه به تندیس تعلق دارد را برای تحویل به بنده آماده نمایند.
پس از گذشت یک ماه که تغییرات در حال انجام بود، در کمال ناباوری متوجه شدم که ایشان به شکل خودسرانه، کل محتوای متعلق به مجله ی تندیس را از سایت حذف و رأساً به انحلال سایت مجله اقدام کرده و مابقی اطلاعات را در سایت دیگری بارگذاری نموده!
البته این جداسازی و حذف به گونه ای نبود که شکل جدیدی را پیش رو بگذارد بلکه نهایت تلاش را داشته اند تا همچنان شباهت کاملی اعم از گرافیک صفحه ی اصلی و لوگو با سایت تندیس داشته باشد. در موارد دیگر نظیر شبکه های اجتماعی نیز صرفاً به تغییر نام و لوگو اقدام شده به گونه ای که مخاطب همچنان تصور می کند در فضای مجازی نشریه ی تندیس واقع است و اصولاً تا این لحظه که این مطلب را می نویسم، آدرس سایت نشریه، درگاهی است برای ورود به آن سایت دیگر.
این مقدمه ی دشوار و تأسف برانگیز را البته برای این نیاوردم که بغضی را التیام دهم بلکه از این جهت نگاشتم که پایانِ کار سایت تندیس را رسماً اعلام نمایم.
تندیس جز یک صفحه در اینستاگرام و یک کانال تلگرام که توسط اعضای تحریریه ی مجله اداره می شوند، هیچ محتوای دیگری را بر روی شبکه های اجتماعی و اینترنت ندارد و بدین لحاظ هیچ مسئولیتی را نیز در قبال عملکرد سایت مشابه برای خود متصور نیست.
اگر حال و حوصله ای حاصل شد، در آینده به ایجاد مجدد سایت تندیس اقدام خواهیم کرد.

محمدحسن حامدی
مدیر مسئول نشریه تندیس

logo-samandehi