روایت بهروز دارش از آثار پویا جمالی

" آنچه نیاز است همین صداقت و آزادی‌ست که هنرمند باید در کارش داشته باشد." این‌را بهروز دارش، از چهره‌های شاخص و معتبر در مجسمه‌سازی معاصر ایران در حاشیه اجرای پرفورمنس و نمایشگاه نقاشی و مجسمه پویا جمالی مطرح کرد.

در ادامه خواننده گفتگوی بهروز دارش با خبرنگار گالری آنلاین باشید.

هنرمند همانطور که دلش خواسته کار کرده یعنی با خودش صادق بوده، آنچه در خیالاتش بوده تصویر کرده، رنگی را که دوست داشته بکار برده و خانه هایی که در تصوراتش بوده تصویر کرده. آنچه نیاز است همین صداقت و آزادی‌ست که هنرمند باید در کارش داشته باشد.

من مشتاقم بدانم در درون این هنرمند چه میگذرد و آن ویژگی هایی که داشته چه بوده؟ در واقع شما در نمایشگاه آن‌چیزی را می‌بینید که مختص خود هنرمند است، یعنی نقاشی، مجسمه ها و پرفورمنس مختص خود را نمایش می‌دهد.

در مجموع نمایشگاه و آتیه پویا جمالی را خوب می‌بینم چراکه با آزادی به درون خودش می‌پردازد.

دارش در ادامه ضمن تاکید بر اینکه نمیتوان پویا جمالی را به رشته هنری خاصی محدود کرد، توضیح داد:

امروزه نمی‌توان رشته های هنری را تفکیک کرد و جهان امروز وقتی پیشرفت می‌کند که هنرمند بتواند بین رشته ای کار کند، هنرمندان به همکاری رشته های مختلف نیاز دارند و جمالی به این نکته توجه دارد و نمی‌خواهد بگوید من فقط نقاشم یا مجسمه سازم و یا ... او یک آرتیست است. جهان به این تفکر نیاز دارد وگرنه پیش نخواهد رفت.

این هنرمند به بیرون خود توجه دارد و می‌داند که باید از جهان کمک بگیرد و با جهان زندگی کند و این مسائل را درک کرده؛ امیدوارم در آینده نیز موفق باشد.

logo-samandehi