برگزاری نشست «بوطیقای تاریخ در هنر معاصر؛ چرا هنرمندان گذشته را تغییر می‌دهند؟» در خانه هنرمندان

نشست «بوطیقای تاریخ در هنر معاصر؛ چرا هنرمندان گذشته را تغییر می‌دهند؟» جمعه ۴ مردادماه در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان، در این نشست که به همت معاونت هنری خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود، دکتر پل کاپدو یلا، استاد تئوری هنر و زیباشناسی دانشگاه UPF بارسلونا سخنرانی خواهد کرد.

درباره نشست بوطیقای تاریخ در هنر معاصر

اینكه چرا برخی هنرمندان هنر معاصر به تاریخ می‌پردازند، تغییر دادن گذشته چه دستاوردهایی می‌تواند داشته باشد و اینكه هجوم تاریخ و گذشته چه تاثیری بر آینده می‌گذارد، مسائل قابل توجهی هستند.

پروفسور پل كاپدویلا استاد دانشگاه پومپئو فابرای بارسلونا و پژوهشگر حوزه‌ی تجربه‌ی زمان در هنر معاصر و نظریه تصویر در این نشست با اشاره به برخی آثار نمایشگاه داكومنتا به نقش مهم تاریخ در بازتاب آینده توسط آثار هنری می‌پردازد.

داكومنتا یكی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های بین‌المللی است كه هر پنج سال یک بار در شهر كسل آلمان برگزار می‌شود. خوانش فلسفی آثار هنری در ارتباط با موضوع زمانمندی مبحث مهمی است كه می‌تواند هنرمندان و پژوهشگران را به درک جدیدی از «تغییر تدریجی» دعوت كند. هم‌زدن و دستكاری كردن گذشته توسط هنرمندان پدیده‌ای است كه می‌تواند نتایج مهمی به بار آورد، این نشست راهی به سوی این نتایج و اهمیت آن می‌گشاید.


این برنامه از ساعت ۱۸ روز جمعه ۴ مردادماه در سالن استاد امیرخانی خانه هنرمندان ایران به نشانی، خیابان طالقانی، موسوی شمالی، باغ هنر برگزار می‌شود.

گفتنی است، حضور تمامی علاقه‌مندان در این نشست آزاد و رایگان است.

logo-samandehi