پرواز عروس دریایی به فضا

یک اثر هنری پر جنب و جوش و شبیه عروس دریایی برای پرتاب به فراسوی زمین طراحی شده است. این کار بین رشته ای هنری، زیست‌شناسی، هوش مصنوعی و فناوری هوافضا، با هدف کشف ارتباط بین سیاره آبی ما و فضای بی‌کران ساخته شده است.

به گزارش گالری آنلاین، طراحان این پروژه از تنوع زیستی گسترده آبزیان روی زمین الهام گرفته است. اعماق اقیانوس مرز بی‌پایانی از زیست‌شناسی زمین را نشان می‌دهد، جایی که بسیاری از ساکنان آن نور را به روش‌های زیبا و اغلب مسحورکننده خلق می‌کنند و از آن استفاده می‌کنند. "نور زنده" ویژگی های رنگین کمانی این گونه های دریایی را تقلید می کند و هنگام ورود به فضای تاریک، محیط اطراف خود را روشن می کند.

برای تحقق بخشیدن به این قطعه منحصر به فرد، هنرمندان هزاران گونه حیات آبزی را مورد تحقیق قرار دادند و مجموعه ای گسترده از ساختارهای زیستی را ایجاد کردند که در اقیانوس شناور، حرکت می کنند و می درخشند، گویی در فضا سفر می کنند. سپس از این مجموعه داده برای یادگیری ماشینی و برای تولید طرح‌های اندام درونی برای "نور زنده" استفاده شد، روشی که ترکیبی از بیومیمیک و هوش مصنوعی است. به این ترتیب، صدها تصویر هنری از موجودات فضایی خیالی جدید شکل گرفت که "نور زنده" به عنوان مجموع این موجودات شکل گرفت.

در 18 ژوئن 2021، دیدگاه فضایی شرکت تجربه پروازهای فضایی لوکس اولین پرواز آزمایشی "نپتون وان" را انجام داد، یک شبیه‌ساز کپسولی با اندازه کامل که توسط یک بالون فضایی کار می‌کند. شاتل اثر هنری «نور زنده» را به بالای 99 درصدی جو زمین منتقل کرد. در طول سفر، حرکت باعث تغییر رنگ و نور در مواد رنگین کمانی و فلورسنت سازه شد. تغییراتی که رخ داد - چه در داخل و چه در خارج - نه تنها کشتی را واقعی جلوه داد، بلکه به تجربیات دگرگون کننده پرواز فضایی نیز اشاره کرد.

"نور زنده" به دنیای جدیدی شتافت تا دگرگون شده بازگردد و چشم انداز جدیدی از زمین ارائه دهد. برای هر دو تیم در چشم انداز فراتر از زمین و فضا، کل این تجربه به عنوان استعاره ای برای آوردن نوع بشر به فضا و همچنین جشنی از طلوع سفر فضایی تجاری است.

logo-samandehi