رکورد فروش یک سال Sotheby شکسته شد

خانه حراج Sotheby رکورد فروش یک سال این شرکت را در تاریخ گزارش کرد که ناشی از قدرت، تقاضا، هجوم کلکسیونرهای جدید و گسترش سریع پیشنهادات و پلتفرم های آنلاین بود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از سایت Sotheby ، فروش آنلاین و دسته‌بندی‌های جدید، خریداران بیشتری را به خود جذب کرد (تعداد بی‌سابقه‌ای از شرکت‌کنندگان در مناقصه فروش Sotheby پیوستند که ۴۴ درصد آن‌ها برای ساتبی جدید هستند). همچنین افزایش آثار با کیفیتی که به بازار می‌آیند، تقاضای زیادی از سوی مجموعه‌داران جدید و تثبیت‌شده را برآورده می‌کند.

دستاوردهای قابل توجه و زیربنایی این تجربه عبارتند از تعدادی معیار جدید ایجاد شده در مناطق و دسته بندی ها، از جمله یک سال رکورد در آسیا، در فروش هنر مدرن و معاصر، و یک سال رکورد برای آثار لوکس ، طراحی و کتاب‌ها و دست‌نوشته‌ها، که هر کدام در مجموع حراج سالانه به بالاترین سطح خود دست می‌یابند. علاوه بر این، ورود دسته‌های جدیدی مانند لباس، مخاطبان ساتبی را به جمعیت جدیدی از کلکسیونرها افزایش داده است.

رشد ثروت با رشد تقاضا برای هنرمندان نوظهور مطابقت دارد، زیرا کلکسیونرها علاوه بر به دست آوردن آثار هنری، استعدادهای جدیدی را کشف می کنند که در بالاترین سطح به فروش می رسند:

طبق آمار ساتبی حجم معاملات از پنج تا 50 میلیون دلار به میزان دو سوم افزایش یافت: از تعداد 91 در سال 2020 به تعداد 158 در سال 2021 رسید.

همچنین آثار به قیمت بیش از 10 میلیون دلار در دوازده دسته مختلف از جمله، هنر آسیایی، معاصر، مدرن، هنر آمریکای لاتین، استادان قدیمی، ساعت‌ها، جواهرات، کتاب‌ها و دست‌نوشته‌ها، و آثار NFT فروخته شد، که این فروش 15 میلیون دلار بیش از سالهای گذشته بوده است.


logo-samandehi