اینستالیشنی از گل‌ها در روزهای کرونایی

هنرمندان هلندی چیدمان عظیمی را با استفاده از گل‌های طبیعی به وجود آوردند.

اولین اینستالیشن گل و گیاه با موضوع کرونا در زمین پارک معروف هلندی Keukenhof انجام شد. در این روزها که بیشتر مردم جهان درگیر همه‌گیری بیماری کرونا هستند، هنرمندان شاخه‌های مختلف هنری نیز تلاش می‌کنند با خلق آثار گوناگون به ارائه پیام‌های بهداشتی و ایمنی پرداخته و یا روحیه مردم را تقویت کنند.

ریه بخشی از بدن است که مورد هجوم ویروس کرونا قرارگرفته و به‌دشواری می‌تواند وظیفه نفس کشیدن را انجام دهد. گل‌ها و گیاهان به‌عنوان تولیدکنندگان اکسیژن ارتباط تنگاتنگی با ریه انسان دارند و به همین دلیل در کشوری که به‌عنوان مهد گل و گیاه شناخته می‌شود از این مواد برای ساخت یک اثر هنر محیطی استفاده شده است تا ارزش و اهمیت اعضای بدن انسان را یادآوری کند.

این چیدمان عظیم هنری به شکل یک جفت ریه با استفاده از 50 هزار گیاه و 150 هزار شاخه گل، با همکاری شرکت‌های مختلف صنعت گل و گیاه هلند به وجود آمده است. ده‌ها داوطلب در مدت چهار روز با رعایت مقررات بهداشتی و حفظ فاصله لازم، یک جفت ریه عظیم را در ابعاد 2250 مترمربع به تصویر کشیدند.

این جنبش ابتکارات خلاق مشابه را در سرتاسر جهان فراخوانده تا هنرمندان آثار خود را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارند و پیام عشق و شادی و انرژی مثبت را در این بحران بیماری پخش کنند و شعار "با هم محکم ایستاده‌ایم" را سر دهند.

منبع: هنرآنلاین

logo-samandehi