ده چیدمان موقت برتر سال 2018


سال 2018 مجموعه ای از غرفه ها و سازه های موقت برای رویدادها، جشنواره ها و مراسم های مختلف در سراسر جهان به نمایش گذاشته شد. در این مطلب نگاهی به مجموعه های متنوعی از سازه های موقت خواهیم داشت که در 12 ماه گذشته چشمگیر بوده اند و برخی از آنها برای اجرا در سالهای آینده مطرح شده اند.

1 - اکسپو 2020: selgascano + FRPO پیشنهاد سایبان سیلندر متورم برای غرفه اسپانیایی


شرکت های معماری selgascano و FRPO طرح پیشنهادی خود را برای غرفه اسپانیا در نمایشگاه دوبی سال 2020 معرفی کردند. سایبان سقف ساختار موقتی شامل نه سیلندر زرد ساخته شده از ETFE بازیافت شده است. این توربوهای سبک وزن با یک چارچوب فولادی پشتیبانی می شوند.


2 - اکسپو 2020: غرفه انگلیس توسط es devlin با هدف تعریف پیام ها با استفاده از نما درخشان غول پیکر، طراحی شده است.

طرح هنرمند و طراح سازنده devlin، برای تکمیل غرفه انگلیس برای نمایشگاه دوبی سال 2020 انتخاب شد. طرح "غرفه ی شعر" نام دارد، این طرح دارای یک نماد چراغ ارتباطی درخشان و همچنین یک پیچ و تاب نور روشن است که تخصص بریتانیا در زمینه هوش مصنوعی را برجسته می کند.


3- اکسپو 2020: غرقه آبرنگی "غیر ممکن"


طرح دیگری برای غرفه انگلستان توسط paul cocksedge مطرح شد که در آن مخاطبان به داخل فضای آبرنگی وارد میشدند. این طرح "غیر ممکن" نام دارد و به عنوان یک آبرنگ زنده توصیف شده است، قلب غرفه، مرکز یک نقاشی خواهد بود که، گردشگران را در رنگ و نور غرق می کند.


4- اکسپو 2020: یک غرفه شناور از شاخه های درخت


این غرفه توسط معمار gabriel kozlowski برای غرفه برزیل طراحی شده است. پروژه به شکل یک لانه شناور از شاخه های درخت است. ساختار مجسمه سازی یک توپوگرافی معکوس را ایجاد می کند وشامل چندین فضای نمایشگاه و یک رستوران است. این غرفه به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا به طور کامل از میراث کشور برزیل لذت ببرند.


5- غرفه واتیکان در دوسالانه ونیز

نمایشگاه شامل ده "معبد عبادت" است که توسط ادواردو سووتو د موورا، فلورس و پرات و کارلا یوآسابا طراحی شده است.


6- غرفه ای ملهم از اوریگامی در ملبورن

در ماه اکتبر، MPavilion ،2018 پنجمین سری از ساختارهای موقت معماری سالانه را برای عموم مردم در ملبورن باز کرد. این طرح با طراحی معمار اسپانیایی carme pinós شکل گرفته است.


7- غرفه ای با 120 هزار قطعه ستاره ای شکل


غرفه جمع آوری ICD 2018 نتیجه یک دهه تحقیق توسط موسسه برای مزایای معماری مواد "طراحی شده دانه ای" است. اعتقاد بر این است این ساختار اولین فضای معماری کاملا بسته است که به طور کامل از گلوله های طراحی شده ساخته شده است.


8- غرفه سرامیکی در پارک hyde

این غرفه به عنوان یک تلنگر از نفوذ معماری مکزیک و میراث بریتانیا توسط frida escobedo طراحی شده است. معمار سالن سرامیکی موزه را در چمن پارک طراحی کرده.


9- غرفه موقت مارپیچ در کانادا


شرکت Westbank، شرکت توسعه کانادایی، در مرکز شهر تورنتو، مجتمع غرفه ی مارپیچی ایجاد کرده است. فضای پیکسلی شده بازدیدکنندگان را در محله های تورنتو با تجربه استثنایی روبرو میکند.


10- غرفه باغ دایره ای برای نمایش فیلم


استودیوی diogo aguiar یک غرفه موقت دایره ای ساخته است که برای میزبانی نمایش فیلم ها طراحی شده است. طراحی دارای یک نمای ثابت است که شامل چهار نوار چوبی عمودی است. ارتفاع بیرونی، که در سه نقطه مختلف ورودی دارد، راه را برای حلقه داخلی فراهم می کند.


logo-samandehi