چیدمان «بحرانی» به گشت‌وگذار در خاطرات ما از دنیای فیزیکی می‌پردازد

معماران ZXD جدیدترین اثر هنری Xioadi Zhu به نام «بحرانی» را به نمایش گذاشته‌اند. این اثر در نمایشگاه هنر چیدمان و معماری معاصر موزه‌ی هنر Shenzen با نام شهر گمشده: چین به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش گالری آنلاین، قطعات این چیدمان، اشیا تصادفی بی‌شماری هستند که روی یک ساختار فلزی سوار شده‌اند، زیرا اثر مذکور، این ایده را نشان می‌دهد که آمدن چیز‌های جدید، به معنای مرگ چیزهای قدیمی است. Xioadi Zhu به‌طور خاص شهرها را مدنظر قرار می‌دهد و پیشنهاد می‌‌کند که خلق یک منظره‌ی شهری جدید اغلب با پوشاندن منظره‌ی قدیمی آغاز می‌شود.

اثر «بحرانی» همچنین این موضوع را نشان می‌دهد که یک شهر جدید و همتای قدیمی آن، یعنی شهر قدیمی، یکدیگر را به توازن می‌رسانند. این اثر هنری سعی دارد با برجسته‌سازی آشفتگی دامن‌گیر از طریق کنار هم قرار دادن اشیا، این فرایند گذار شهری را به شکلی محسوس نشان دهد.

این چیدمان از دو جعبه (اتاقک) تشکیل شده است. اتاقک بیرونی که به شکل قفس است و با اشیا متنوع و ظاهراً تصادفی تزئین‌شده است، موضوعی که نشان‌دهنده‌ی خاطراتمان در مورد دنیای فیزیکی و چگونگی همپوشی این‌ خاطرات با گذر زمان هستند. از این بیرون، بازدیدکنندگان می‌توانند وارد جعبه‌ی درونی شوند. این اتاق پر از آینه است که انعکاس‌های بی‌شماری از خودشان در فضا ایجاد می‌کنند. علاوه بر موضوع خاطرات و گذار، این اثر همچنین قصد دارد مفهوم آینده‌ی مبهم و غیرقطعی را نیز برجسته سازد.

logo-samandehi