مسابقه «جان من ایران من»

ادای دین به سربازان خط مقدم حفظ سلامت ایرانیان

محمد خدادی در ابتدای صحبت‌های خود ضمن اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشورمان گفت: در رابطه با این بیماری اطلاع‌رسانی‌های زیادی صورت می‌گیرد چه از بعد داخلی و چه از بعد خارجی. آن چیزی که بیش‌تر از کرونا عامل تشدید است، ویروس اطلاعات غلط است. آنچه که گفته می‌شود براساس گمانه‌ها، برداشت‌ها و بعضا سوء استفاده‌ها از شرایط ایجاد شده است که باید دقت داشت دانسته‌های ما فرصت تصمیم ما را فراهم می‌کند و این تصمیم‌ها منجر به عمل می‌شود. بنابراین هرچه قدر که دانسته‌های ما دقیق‌تر باشد، صدماتی که ممکن است وارد شود کمتر است.


وی تاکید کرد: در جریان اطلاع‌رسانی باید به مراجع اطلاعاتی دقیق که وزارت بهداشت و درمان است توجه داشته باشیم. امروز نقش اطلاع‌رسانی جلوتر از هر فرآیندی است و قدرت اطلاع‌رسانی می‌تواند بر روند پیشگیری از ابتلا به این ویروس، درمان و کنترل آن تاثیر به سزایی داشته باشد.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره کمک همگانی برای پیروز شدن بر شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور گفت: امروز همه دستگاه‌های کشور اولویت کاری خود را کمک به مردم در مواجهه با کرونا قرار داده‌اند. برای مقابله با این ویروس نیاز به کمک همه داریم و هر ایرانی باید از ظرفیت خود برای پیشگیری و کنترل کرونا هم برای خود و هم برای دیگران استفاده کند.

خدادی با بیان اینکه امروز ده‌ها هزار پرستار و پزشک جان ‌شان را در معرض خطر قرار دادند تا ازسلامت قلب‌های مردم ایران محافظت کنند، از بسیج ملی برای رفع این بیماری از کشور قدردانی و به برگزاری مسابقه «جان من، ایران من» اشاره کرد و گفت: در این فضای حساس به عبارتی که همه مردم بدان اعتقاد دارند روی آوردیم؛ جان من، ایران من. امروز فرصت خوبی برای همبستگی ملی برای درکنار هم بودن پدیده آمده و مسابقه جان من ایران من را تدارک دیدیم که اسم آن در دل هر ایرانی زنده است و با هر ایرانی زندگی می‌کند. برای برگزاری این مسابقه تعداد زیادی از دستگاه‌ها و ارگان‌ها اعلام آمادگی کردند هم‌چنین تعدادی از برندها اعلام همکاری کردند که بسیار ارزشمند است. هدف اصلی ما از برگزاری این مسابقه انعکاس خدمات کسانی است که جان‌شان فدای ایران می‌شود و نمادی از همه تلاشگرانی است که خط مقدم آن پزشکان، پرستاران و کادر درمانی هستند.

وی اضافه کرد: این مسابقه تقدیم به همه کسانی است که ظرفیت‌های متعددی را برای تسهیل در زندگی مردم فراهم کردند و مهم‌تر از همه اصحاب رسانه هستند که در پشت دوربین‌ها قرار دارند و اتفاقات را برای ما روایت می‌کنند و همیشه اسم شان در پشت خبرها دیده نمی‌شود. از صدا و سیما و شبکه‌های استانی گرفته تا همکاران ما در خبرگزاری‌ها، رسانه‌های مکتوب و مجازی و خبرنگاران فعال در شبکه‌های اجتماعی و ….

خدادی این مسابقه را تکریم خانواده کسانی دانست که برای جان مردم محل خانه‌شان را ترک کردند و به هم‌وطنان خود کمک می‌کنند و توضیح داد: این مسابقه برای این است که با تولیدات رسانه‌ای در بخشهای مختلف متن و عکس و چندرسانه‌ای و هر چیزی که بتواند این دلاوری، مردانگی و جوانمردی را بیان کند، برای قدردانی و ثبت در تاریخ این کشور، گردآوری و تقدیر شود. این مسابقه بیان قدردانی مردم و احساسات همه ایرانیان نسبت به کسانی است که این روزها زندگی خود را برای زندگی ایرانیان، وقف کرده‌اند.

بنابراین گزارش، مهدی محمدی، رییس فرهنگ‌سرای رسانه نیز در این نشست درباره شکلی گیری این مسابقه گفت: مسابقه رسانه‌ای «جانِ من؛ ایرانِ من» در ۲ بخش کلی «نوشتار رسانه‌ای» و «تصاویر رسانه‌ای» برای ۲ گروه «اهالی رسانه» و «شهروندان» در ۷ محور کلی طراحی شده است. وی که دبیری این مسابقه را به عهده دارد از برگزاری بخشی به عنوان «بخش ویژه» خبر داد و افزود: این بخش در ۲ محور «شخصیت موثر در اطلاع رسانی و امید بخشی در حوزه رسانه»، «برجسته‌ترین رسانه در اطلاع رسانی و امید بخشی در حوزه رسانه» برگزار می‌شود.

به گفته دبیر این مسابقه، هنرمندانی چون سیف‌الله صمدیان، محمد نوروزی، محمد حمیدی‌مقدم، سید صادق موسوی، ساتیار امامی و احسان رفعتی داوران بخش «تصاویر رسانه‌ای» و در بخش «نوشتار رسانه‌ای» نیز استادانی چون یونس شکرخواه، حسن نمکدوست، فریدون صدیقی، گیتا علی‌آبادی و علی‌اصغر محکی داوری آثار را بر عهده گرفته‌اند.

شایان ذکر است مسابقه «جان من، ایران من» به همت معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرهنگ‌سرای رسانه و با حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی، شستا، موسسه مطبوعاتی نشرآوران، دیجی‌کالا، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، انجمن سینمای جوان و سایت آپارات از ۲۶ اسفند تا پایان فروردین ماه آماده دریافت آثار علاقه‌مندان است.

علاقه‌مندان برای ارسال آثار می‌توانند تا پایان فروردین آثار خود را به ایمیل فرهنگ‌سرای رسانه به نشانی Resanehfarhangsara@gmail.com ارسال کنند و یا به صورت لوح فشرده به دبیرخانه مسابقه واقع در فرهنگسرای رسانه تحویل دهند. دریافت فراخوان و قوانین شرکت در مسابقه از طریق مراجعه به تارنمای فرهنگسرای رسانه resaneh.farhangsara.irامکان پذیر است.

logo-samandehi