فراخوان جشنواره دانشجویی تئاتر وقفه

مختصات جهانی که تا دیروز می‎شناختیم و در پیوند با آن، دنیای نمایش و تئاتر، با همه‎گیری بیماری کرونا دچار دگرگونی‎های اساسی شده است، به گونه‎ای که امروز از چیزهایی می‎ترسیم که پیشتر درمان ترس‎ها و تنهایی‎هایمان بود: با هم بودن، کنار هم خندیدن، سوگواری کردن، و حتی در کنار یکدیگر «تئاتر-ورزیدن».

برگزاری «رویداد اجرای مجازی وقفه» راه‎حل دانشجویان رشته نمایش دانشگاه سوره، برای جاری شدن دوباره تئاتر و ارتباط جهان ذهنی و درونی دانشجویان این رشته با یکدیگر در این ایام پر بیم و امید است. یک‎ جشنواره‎ تماماً دانشجویی که بر بستر شبکه‎های اجتماعی آنلاین شکل گرفته، تا با بهره گرفتن از امکانات آن‎ها، دریچه‎ای برای زنده نگاه‎داشتن کنش تئاتر-ورزی باشد.

این رویداد به صورت مجازی و بر پایه ی فضاهای تعاملی شبکه های اجتماعی برگزار خواهد شد. شرکت کنندگان می تواند آثار خود را که می بایست در طول زمانی 7 الی 10 دقیقه تولید شود با محوریت موضوعاتی که در ادامه خواهد آمد، در قالب اجرای تک بازیگر و یا تولیدات عروسکی عرضه کنند. نسخه ی آغازین این اجراها می بایست با استفاده از ابزارهای ساده ی تصویربرداری ، ضبط و جهت بازبینی و انتخاب در اختیار گروه اجرایی رویداد قرار بگیرد. پس از انتخاب آثار نهایی، اجراها در دو گروه زنده و ضبط شده دسته بندی و به مخاطبان ارایه می شود. شایان ذکر است گروه داوری پس از مشاهده و بررسی اجراها، اثر یا آثار برگزیده را انتخاب خواهد کرد. همچنین مخاطبان نیز می توانند اجرای برگزیده ی خود را معرفی و حمایت کنند.
علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت فراخوان مراجعه کنند.

logo-samandehi