فراخوان مسابقه عناصر زیباسازی و طراحی شهری

شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش مسابقه عناصر زیباسازی و طراحی شهری را در چهار محور المان شهری، مبلمان شهری، نورپردازی و طراحی پل روگذر پیاده برگزار می کند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش، نشانه شناسی و استفاده از عناصر نشانه‌ای یکی از مقولاتی است که اگرچه در قرن بیستم به صورت علمی مورد بررسی قرار گرفت، اما یکی از بنیادی‌ترین موتیف‌ها، فرهنگ‌ها و تمدن‌های کهن می‌باشد. نشانه‌شناسی شهری را می‌توان مطالعه‌ای بر نشانه‌ها و نمادها تعریف کرد که یا به شهر تعلق دارند و یا به صورتی مستقیم با شهر در ارتباط‌ند. نشانه‌شناسی شهری درباره مفاهیم این نشانه‌ها، کارکرد آن‌ها، روابط آن‌ها با یکدیگر، با کلیت شهر و با سایر نشانه ها و دستگاه‌های نشانه‌ای و همچنین درباره روابط درونی این نشانه‌ها مطالعه می‌کند. از مهمترین کارکردهای نشانه شهری سازه‌ای هویت بخش، غرور آفرین و نمادی برای شهر می‌باشد.

شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش در راستای اهداف خود مبنی بر هویت‌بخشی و سامان‌دهی بصری و ارتقای کیفی شهر و افزایش کیفیت فضاهای شهری، با در نظر گرفتن چشم اندازهای پیاده و سواره، از کلیه مهندسان معماری، هنرمندان، علاقمندان و شرکت‌های مهندسین مشاور دعوت می‌نماید به صورت فردی و یا گروهی در این مسابقات شرکت نمایند.

شرایط مسابقه:

  • شرکت در مسابقه برای کلیه علاقمندان آزاد می‌باشد.
  • افراد حقیقی که به صورت گروهی در مسابقه شرکت می‌نمایند، می‌بایست یک نفر را به عنوان نماینده به دبیرخانه معرفی نموده و اسامی سایر افراد در فرم ثبت‌نام درج گردد.
  • محدودیتی در تعداد آثار ارائه شده از سوی هر هنرمند وجود ندارد.
  • ارائه کلیه نقشه‌ها و طرح‌ها شامل پلان، نما، پرسپکتیو و ایدئوگرام مربوط به هر اثر، حداکثر بر روی دو شیت 50*70 به صورت افقی به همراه فایل دیجیتالی در فرمت JPG و کیفیت تصویر 300dpi
  • به آثاری که پس از مهلت مقرر به دبیرخانه مسابقه ارسال شود ترتیب اثری داده نخواهد شد.
  • ارسال آثار توسط شرکت کنندگان به منزله پذیرش شرایط مسابقه است.
  • هیچ‌ یک از آثار رسیده به دبیرخانه مسابقه، پس از اتمام داوری عودت داده نخواهد شد.
  • کمیته برگزاری در قبال تاخیر و یا خسارات وارده به اثر قبل از تحویل آن به دبیرخانه مسئولیتی نخواهد داشت.
  • تمامی امتیازات مادی و معنوی اثر، به صاحب اثر تعلق خواهد داشت.

جوایز:

نفر اول: ۱۵۰ میلیون ریال
نفر دوم: ۸۰ میلیون ریال
نفر سوم: ۳۰ میلیون ریال

هیئت داوران:

دکتر حسنعلی لقایی - دکتر فرح حبیب - دکتر علیرضا تغابنی - دکتر قباد شیوا - دکتر فرشته حبیب

مهلت ارسال آثار: 10 آبان ماه 97

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت فراخوان مراجعه نمایید.

logo-samandehi