دورریز منسوجات به مثابه مجسمه

من اغلب با برداشتن یک تکه فلز دور ریخته شده، ایده یک قطعه جدید را به دست می‌آورم، این را باربارا فرانک میگوید. او هنرمندی است که با مجموعه ای از منسوجات قدیمی مجموعه مجسمه های جدید خود را خلق کرده است.


به گزارش گالری آنلاین، هنرمند مقیم لندن، باربارا فرانک، مجسمه های حیوانات را از مواد دور ریخته شده مانند فلز، منسوجات و اشیاء روزمره مانند ظروف آشپزخانه یا سیم های گیتار و غیره میسازد. آخرین مجموعه او با عنوان سگهای پشمالو و سایر موجودات پارچه ای، مجموعه بزرگی است از منسوجات قدیمی.


بارابا فرانک می گوید: "به عنوان یک مجسمه ساز، من به طور مداوم از بازی با رسانه های مختلف و کشف کارایی که آنها می توانند برای من انجام دهند لذت می برم." من اغلب با برداشتن یک تکه فلز دور ریخته شده، ایده یک قطعه جدید را به دست می‌آورم، به عنوان مثال، درب شیشه مربا ممکن است به سر گل یا بخشی از یک گربه تبدیل شود! ممکن است تکه‌هایی از ورق سرب داشته باشم که شروع به «دوختن» آن‌ها به هم می‌کنم، و آنها شروع به تبدیل شدن به ایده ساختن کرست از این فلز نرم و انعطاف‌پذیر می‌کنند.

باربارا فرانک که مجذوب اشکال و حیوانات است، از آنها به عنوان الهام بخش قطعات خود استفاده می کند. مجسمه‌های او از سیم به‌عنوان پایه استفاده می‌کنند که نشان‌دهنده طراحی سه‌بعدی است. او همچنان به پوشاندن ساختار فلزی با مواد بازیافتی ادامه می دهد و به آنها زندگی دوم می‌بخشد.


فرانک ادامه داد: «من از کار با سیم و توری مفتولی لذت می‌برم، زیرا آن‌ها مستقیماً و بلافاصله به ایده‌های من پاسخ می‌دهند و مانند طراحی سه بعدی می‌شود.» من اغلب ابتدا بدون آرمیچر سفت و محکمی که سیم را پشتیبانی می کند، روی فرم کار می کنم، این به من آزادی بیشتری می دهد تا حالت مجسمه را تغییر دهم و احساس زنده بودن را حفظ کنم. وقتی تصمیم گرفتم که چگونه می‌خواهم بماند، سپس سیم سفت‌تری را می‌کشم تا به آرمیچر تبدیل شود. من می توانم خطوط خاصی را با استفاده از سیم های برجسته کنم، برخی از قطعات را در روکش فلزی خود می گذارم و برخی دیگر را با استفاده از مینا یا رنگ های شیشه ای پلاستیکی شفاف رنگ می کنم.


برای سری سگ های شگی، این هنرمند از حیوان خانگی خود به عنوان الهام بخش استفاده کرد و اظهار داشت که اغلب برای او مدل می شود. مجسمه‌ها با شلوارهای قدیمی دخترش، پرده‌های قدیمی و ملیله‌های قدیمی مادربزرگش در میان پارچه‌های دیگر پوشانده شده‌اند. سری تکه‌ورک شامل یک خرگوش و دو موش نیز می‌شود.


بیشتر قطعات یکباره برای سفارشات خصوصی یا شرکتی ایجاد می شوند و او توسط چندین گالری نمایندگی می شود. این هنرمند می‌گوید که آماده هرگونه درخواست کاری است، "اگر می‌خواهید برخی از اشیای ارزشمند شخصی، که معمولاً در کشوها قرار می‌گیرند، هدف جدیدی داشته باشند و هر روز دیده شوند، لطفاً تماس بگیرید.


logo-samandehi