روایت نازنین هاشمیان از نمایش آثارش در گالری خط سفید


نازنین هاشمیان، نقاش، از هنرمندان حاضر در نمایشگاه گالری خط سفید که از تاریخ ۱۶ تا ۲۶ شهریورماه برگزار شد، در رابطه با آثاری که در این رویداد ارائه کرده است، گفت: من با تحقیق و تأثیر از هنرمندان طبیعت امپرسیم سعی كردم مجموعه ای منظره سازی به روایت خودم از طبیعت خلق كنم كه با یكی از منتخبین این مجموعه در گالری خط سفید شركت داشتم. این آثار از مجموعه جدیدی است كه الان در حال اجرای آن می باشم.

وی با اشاره به اینکه تا به حال به خلق آثاری در قالب اینستالیشن و یا رسانه ی دیگری نپرداخته ام، بیان کرد: این مجموعه من با الهام از طبیعت بوده و احتمالا مجموعه بعدی متفاوت تَر از این مجموعه باشد که در آن از مفاهیم و عناصر دیگر و متفاوتی استفاده نمایم.

این هنرمند نقاش، در رابطه با گره های فکری و فرمی پیش آمده در مسیر کاری خود و نحوه حل آنها اینچنین گفت: در اتودهایی كه برای كارهایم طراحی میكنم ابتدا درگیر فرمهای بصری زیادی میشوم ولی با ممارست و طراحی زیاد به فرمهای دلخواه میرسم.

هاشمیان اظهار داشت که برای خلق آثارم سعی كرده ام به نقاشان و فلاسفه هنر شرق چین و ژاپن كه به یك فضای مینیمال و هایكو رسیده اند، برسم. وی در نهایت گفت: من سعی كردم در این سیر و سلوك تصویری، درك خود را از طبیعت كه همان جهان هستی است، بیشتر كنم.


logo-samandehi