کریستیز دو شاهکار از آثار Alberto Giacometti را عرضه می‌کند


کریستیز در فروش عصرگاهی 11 نوامبر هنر امپرسیونیت و مدرن خود، دو نمونه جامع از آثار Alberto Giacometti را عرضه خواهد کرد.

به گزارش گالری آنلاین، مجسمه Femme assise که در سالهای 50-1949 ایده‌پردازی و در 1957 قالب‌‌ریزی شد (به قیمت 14-18 میلیون دلار) از یک مجموعه خصوصی متمایز، و گربه لامبرت که در 1951 طراحی و در 1955 قالب‌ریزی شده (به قیمت 14-18 میلیون دلار) که قبلا به مجموعه Johanna Lambert تعلق داشت به حراج گذاشته می شود. این آثار بلافاصله پس از نمایشگاه پرطرفدار مروری بر آثار Giacometti در موزه Solomon R. Guggenheim نیویورک به حراج گذاشته خواهند شد.

عضو هیات مدیره هنر امپرسیونیت و مدرن کریستیز،Adrien Meyer اظهار داشت: «Giacometti اثر Femme assise را در سالهای 50-1949 خلق کرد، در اوج دوره پیشرفت خلاقیتی شگفت‌آور. سوژه بر روی صندلی تاج و تخت مانند خود به زمین محکم شده، آسیب پذیر است اما ضعیف نیست و شکوه مصر باستان را منعکس می‌کند. اثر حاضر چندین دهه در یک مجموعه ثابت بوده است و برای اولین بار است که به حراج گذاشته می‌شود. این اثر یکی از سه اثر باقیمانده در مالکیت خصوصی است.

جانشین رئیس هیات مدیره و مدیر بین‌الملل هنر امپرسیونیست و مدرن، Olivier Camu ادامه داد: «Alberto Giacometti یکی از قوی‌ترین و نافذترین نگاه‌های هنر در تمام قرن بیستم را داشت؛ همیشه برای درک ذات حقیقت اطراف خود سخت در نبرد بود. در این گربه برنزی سیاه‌ رنگ زیبا، یکی از مجسمه‌های حیوانی نادر وی، ( طراحی شده در 1951 و قالب‌گیری شده در 1955 که هیچ‌گاه تاکنون از مالکیت خانواده لامبرت خارج نشده است)، Giacometti با قدرت طبیعت گربه‌سان این گربه اهلی را ثبت می‌کند.


logo-samandehi