"یادها"؛ نمایش آثار گروهی از هنرمندان در گالری زرنا


گالری زرنا با همکاری گروه هنری اورنگ از روز جمعه 4 آبان ماه میزبان نمایشگاه گروهی در قالب نقاشی و نقاشیخط تحت عنوان "یادها" می شود.

به گزارش گالری آنلاین، در این نمایشگاه آثاری از مهسا ابوالفتحی،غمه اسدیان، فرناز انصافی، سیمین بایرامی، کیمیا برناش، الچین پیامی، آزاده حسنعلی زاده حقیقی، منیره حسینی، فهیمه حسینی انواری، ستاره حیدری، سزار زینعلی، فریبا سلطانی، بهناز سلیمی، غزاله فدوی، سیمین کبریاپاشا، هانیه لواسانی، فهیمه محمدی، لیلا مشتاقی، نگین مشیری ، ماهرخ ملک، مهدیس مهرجو، نوا یوسف، محبوبه یوسفی یکتا به نمایش در می آید.

در استیتمنت این نمایشگاه آمده است:
در لغتنامه دهخدا ( یاد ) به معنی اندیشه و نام و نشان و تذکارآمده و در فرهنگ عمید به معنی و مفهوم حافظه و ذهن و خاطره آورده شده.
انسان در ذهن خود همواره با خاطرات و اندیشه هایش در کند وکاو است و زمانیکه از یادها (جمع یاد) صحبت میشود اولین چیزی که به ذهن متبادر میشود همانا خاطرات و اندیشه های گذشته و قدیمی است، که در ذهن بشر وجود دارند وهر ازچندگاهی به اشکال مختلف نمود پیدا میکنند وچه بسا اندیشه های فرهنگی که در پس ذهن خلاق بشر باقیمانده و در آینده باعث بوجود آمدن یا خلق چیزی شده است از جمله هنرهای تجسمی که زاییده همین ذهن پویا و خلاق بوده و هست وخواهد بود.

پس یادها وخاطرات و اندیشه های گذشته میتواند مهرآفرین باشد و حال را دگرگون کرده و انسان را به سمت خوشی همراه با تحول و زیبایی سوق دهد.
اگر همواره از خاطرات خوب یاد کنیم، آینده روشنتری در انتظار همه ما خواهد بود. امید که یادی خوش باشیم برای ذهن نسلهای آینده.


مهسا قاسمی و رضا شاه حسینی کیوریتورهای این نمایشگاه هستند که بنام گروه هنری اورنگ فعالیت میکنند.

مهسا قاسمی از کیوریتورهای این نمایشگاه هدف از جمع آوری این مجموعه را با توجه به عنوان نمایشگاه، نشان دادن آثاری از هنرمندان گروه که احساسات و خاطرات در شکل گیری آنها دخیل بوده است دانست و در رابطه با روند شکل گیری ایده تا اجرا، انتخاب آثار و تکمیل مجموعه و مدت زمان سپری شده تا نمایشگاه بیان کرد:
نمایشگاه های گروه هنری اورنگ معمولا بر اساس ایده های خاص هستند و خیلی اوقات با توجه به ایده، موضوع و عنوان به سراغ دعوت از هنرمندان میرویم، مدتی که برای این نمایشگاه صرف شد حدودا دو ماه و نیم است.
قاسمی در توضیح تعداد، ابعاد، سبک و تکنیک آثار توضیح داد: در نمایشگاه (یادها) چهل اثر با ابعاد مختلف به نمایش در خواهد آمد. همچنین با توجه به اینکه چند نمایشگاه با موضوع خاص برگزار کرده بودیم با پیشنهاد تعدادی از هنرمندان گروه و با هدف حمایت بیشتر از هنرمندان عزیز، سبک و تکنیک در این نمایشگاه آزاد در نظر گرفته شده است.
این هنرمند در پاسخ به سوالی مبنی بر علت انتخاب این عنوان برای مجموعه آثار بیان نمود: همیشه در ذهن انسانها خاطرات و یا اندیشه هایی است که یا تبدیل به چیزی شده اند و یا هرگز آنرا بروز نداده اند، در این نمایشگاه بر اساس همین امر خواستیم تا هنرمندان جوان آثاری که برای آنها یاد آور خاطرات و یا حال و هوای خاصی است را جهت نمایشگاه در نظر بگیرند.

قاسمی ضمن اعلام معیار گروه هنری اورنگ در حمایت از هنرمندان جوان و یا کمتر شناخته شده که آثار بسیار درخور توجهی دارند، افزود: می کوشیم فضای مناسب تری برای برقراری ارتباط بین هنر و جامعه و هنرمندان با یکدیگر برقرار کرده و در گسترش آن بکوشیم.

نمایش آثار این هنرمندان که با گردآوری مهسا قاسمی و رضا شاه حسینی برپا می شود، تا 9 آبان ماه ادامه خواهد داشت و علاقه مندان جهت بازدید از آثار می توانند از ساعت 16 الی 20 به گالری زرنا واقع در خیابان انقلاب، بین خیابان وصال شیرازی و خیابان دانشگاه، کوی اسکو، شماره ۱۰، طبقه دوم مراجعه نمایند.

logo-samandehi