نمایش عمومی اثر هنری جدید برای آب نمای Liverpool


اثر جدید هنرمند Rondinone Ugo به نام "کوه Liverpool" در 23 اکتبر 2018، به نمایش گذاشته شد.

به گزارش گالری آنلاین، این اثر ، که اثری در مقیاس بزرگ و در فضای باز بوده و کوه Liverpool نامیده میشود، نخستین اثر هنری Rondinone در کشور انگلیس می باشد. این مجسمه با ارتفاع 10 متر متشکل از سنگهایی ست که به صورت عمودی بر روی یکدیگر قرار گرفته اند و هر یک از آنها با رنگهای فلورسنتی متفاوتی نقاشی شده است. مجمسمه در Mermaid Courtyard ، در مجاورت Tate Liverpool، royal Albert Dock Liverpool واقع شده است.

مجسمه "کوه Liverpool" که به عنوان بخشی از برنامه Liverpool در سال 2018 می باشد، از ارتباط منحصر به فرد این شهر با هنر معاصر تجلیل می کند. سال 2018 دهمین سالگرد Liverpool به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا، بیستمین سالگرد بینال Liverpool و سی امین سالگرد Tate Liverpool می باشد.

اثر Ugo Rondinone برای Liverpool بخشی از مجموعه کوه های جادویی او می باشد، که شامل مجسمه های مشابهی در فضای بیرون در شهرهای Miami, Gwangju, Las Vegas می باشد. این مجسمه ها، که نشان دهنده ی توتم های باستانی و نمونه های قهرمانی هنر بر روی زمین هستند، از سنگهایی تشکیل شده اند که به صورت عمودی بر روی یکدیگر قرار گرفته اند، و الهام گرفته از هودو هایی – مخروطی شکل ها یا اهرامی از سنگ- که در طبیعت بوجود آمده اند، و هنر متعادل سازی سنگ به کمک مراقبه می باشند. در این اثر هر سنگ با رنگ فلورسنتی متفاوت نقاشی شده است، و به نظر میرسد که این آثار در تشکیل تتریس خود جاذبه را به مبارزه می طلبند، و بین طبیعی، مصنوعی، و ساخته ی بشر توازن برقرار می کنند.

logo-samandehi