نمایش ۵۶ مجسمه از «پیکاسو» در ایتالیا

پنجاه و شش مجسمه باقیمانده از «پابلو پیکاسو» در یکی از گالری‌های رم (پایتخت ایتالیا) به‌ نمایش گذاشته شده‌اند.

به‌ گزارش گالری آنلاین، ایسنا به‌ نقل از انسامد نوشت، در این نمایشگاه مجسمه‌هایی از زنان، حیوانات، چهره‌های انتزاعی، قطعات و اشیا که محصول سلسله افکار انقلابی پیکاسو هستند و ... به نمایش درمی‌آید.

در این نمایشگاه ۵۶ مجسمه از پیکاسو که محصول سال‌های ۱۹۰۵ تا ۱۹۶۴ هستند، در گالری بروگسه شهر رم به‌ نمایش گذاشته خواهند شد.

این اولین بار است که به هنر مجسمه‌سازی پیکاسو در یک نمایشگاه توجه می‌شود، اگر چه‌ مجسمه‌سازی در سراسر دوره کاری پیکاسو یک بخش جدایی‌ناپذیر از هنر او بوده است.

پیکاسو از مجسمه‌سازی برای تجربه‌ کردن، کاوش راه‌های قدیمی و باز کردن مسیرهای جدید مجسمه‌سازی، دنبال کردن تاریخچه دهه ۱۹۰۰ و همچنین موجودیت شخصی خودش، استفاده کرده است.

در جریان این نمایشگاه تماشای چگونگی به کارگیری پیکاسو از مجسمه‌سازی برای ارائه ایده‌های خود در یک ساختار بتنی، نشان‌دهنده روح نوآورانه این هنرمند است.

پیکاسو برای مجسمه‌سازی از مواد متنوعی همانند چوب، برنز، سرامیک و مقوا استفاده می‌کرده است. همچنین در ساخت مجسمه‌های خود از زنانی که به آنها علاقه داشته، الهام می‌گرفته است؛ در واقع او درهای جدیدی به مجسمه‌سازی سنتی را باز کرده است.

یکی از بخش‌های جذاب این نمایشگاه تمرکز آن بر روی رابطه جدلی بین هنر انقلابی پیکاسو و آثار مجموعه گالری بروگسه است که شامل آثاری از هنرهای مدرن و باستانی همانند تاریخ اسطوره‌ها و انتقال الهامات جدید در آمیزه‌ای از مجسمه‌های هنرمندان اسپانیایی و شاهکارهای موزه رم می‌شود.

در واقع پیکاسو در سال ۱۹۱۷ از این گالری برای مطالعه بر روی آثار «جان لورنتسو برنینی مجسمه‌ساز ایتالیایی» بازدید کرد.

مدیر هنری این نمایشگاه بیان کرده که قصد داشته‌اند با نمایش مجسمه‌های پیکاسو تأثیر قرن ۲۰ را بر روی گالری بروگسه ببینند.

«پابلو پیکاسو» نقاش، شاعر و مجسمه‌ساز نامدار اسپانیایی در کنار «هنری ماتیس» و «مارسل دوشامپ» سه هنرمند انقلابی بودند که در دهه‌های نخستین قرن بیستم، هنر پلاستیک را توسعه بخشیدند. «پیکاسو» در مجسمه‌سازی، قلم‌زنی، حکاکی روی چوب و معماری تبحر داشت. امروزه آثار به جامانده از پیکاسو طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد.

logo-samandehi