معاون هنری وزارت ارشاد:

توجه به هنر و زیرساخت های آموزش هنر با کمک وزارت آموزش و پرورش میسر است


سند همکاری مشارکت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش امضا شد و مقرر شد تفاهم نامه همکاری مشترک در اسرع وقت تهیه شود و به امضای دو طرف برسد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی دفتر آموزش و توسعه فعالیت های فرهنگی وهنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشست مشترک معاون هنریوزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با معاونآموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش در دفترمعاونت متوسطه وزارت آموزش وپرورش برگزارشد.

در این جلسه که به منظور توسعه آموزش هنر در وزارت آموزش و پرورش و تعامل منسجم تر بین دو وزارتخانه در حوزه آموزش های مهارتی شاخه کاردانش و هنرستان های هنرهای زیبا برگزارشد، سید مجتبی حسینی؛ معاون امور هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: جلسه امروزماحصل گفتگوهای دامنه دار دفتر آموزش و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری معاونت امور هنری و دفتر کاردانش، دفتر تالیف کتب درسی و دفتر فنی حرفه ای وزارت آموزش وپرورش برای رسیدن به تفاهم نامه هایی همسو با رشد و توسعه هنر است.

حسینی در ادامه با تاکید براهمیت هنر و جایگاه ویژه آموزش هنر افزود: با توجه به تنوع هنر در سرزمینمان، رشد و توسعه هنر ، تربیت هنرمند خلاق و تکریم هنرمند به عهده دو وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش وپرورش است. یکی از افتخارات ما در خاورمیانه قدمت هنرستان صد ساله موسیقی است. ما در برهه ای از زمان هستیم که آموزش هنر امری فرآیندی تر از آموزش های دیگر است. امیدوارم با نگاه مشترک و همکاری های نزدیک بخصوص با توجه ویژه ای که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بخش آموزش هنر دارد به نتایج مهم و پرباری برسیم.

معاون هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در ادامه با تاکید براهمیت مصوبه ٤٧٧ شورای عالی انقلاب فرهنگی و ترویج آموزش هنر گفت: با وجود ١٤٠ دانشگاه و دانشکده هنر و حدود ٣٤١ دانشجوی هنر، ما در وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی برای تعامل و همکاری با وزارت علوم نیز آمادگی داریم.

حسینی با اشاره به برگزاری صدمین سال تاسیس هنرستان موسیقی پسران گفت: دفترآموزش و توسعه فعالیتهای فرهنگی و هنری معاونت امور هنری برنامه هایی برای تجلیل از هنرمندان و فارغ التحصیلان هنرستان تدارک دیده است و امیدوارم نگاه به هنر وآمایش سرزمینی هنر و مقام هنرمند با همکاری متقابل جدی تر پیگیری شود، ما در این راه آماده همکاری و رسیدن به نگاه و تفاهمنامه مشترک دو وزارتخانه هستیم.

در ادامه عبدالرسول عمادی؛ سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با استقبال از همکاری مشترک دو وزارتخانه گفت: نشست امروز بسیار ارزشمند و نقطه خوبی برای سرعت بخشیدن به حوزه آموزش هنر و تدوین نقاط مشترک است. در سند تحول وزارت آموزش وپرورش بخشی شامل تعامل و هماهنگی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در بخش کاردانش وهنرستان های فنی وحرفه ای، نیاز به بازنگری ویژه در بخش رشته های هنری احساس می شود.

عمادی در ادامه افزود: ما با تدوین طرح ایران مهارت که در حقیقت ورود مهارت‌آموزی به متوسطه دوره اول تحصیلی است و هدف این است که دانش آموزان از نزدیک، مهارت‌های حرفه‌ای و شغلی را تمرین و تجربه کنند در بخش آموزش هنر با همفکری و همراهی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی به این هدف خواهیم رسید.

این نشست با حضور محمد اله یاری؛ مدیرکل دفترآموزش و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری، سید مصطفی آذرکیش؛ مدیرکل کاردانش وزارت آموزش وپرورش، محسن حسینی مقدم؛ مدیرکلدفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش، محمد نشاسته ریز؛ مشاور آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش و کارشناسان و مسئولان دفتر آموزش و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری و آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش برگزار شد ودر ادامه معاونان ومدیران بخش های مختلف هر دو وزارتخانه به تبادل دیدگاهها و نظرات خود پرداختند.

logo-samandehi