در نخستین جلسه گروه هنرهای سنتی فرهنگستان هنر مطرح شد:

بررسی چالش‌ها و راه‌کارهای علمی و اجرایی


گروه هنرهای سنتی و صنایع دستی فرهنگستان هنر اولین جلسه خود را به بررسی و ارزیابی طرح‌های ارائه شده از سوی اعضاء اختصاص داد و آسیب‌شناسی هنرهای سنتی و احیای واژگان تخصصی در این حوزه را در صدر مباحث خود قرار داد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، نخستین جلسه گروه تخصصی هنرهای سنتی با حضور علیرضا اسماعیلی، سرپرست فرهنگستان هنر، با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط حسن بلخاری، رئیس گروه، آغاز شد. در ادامه اعضای گروه به ارائه طرح‌ها و نظرات خود پیرامون مباحثی که تاکنون در مجامع علمی و هنری مورد توجه قرار نگرفته و می‌بایست مورد بحث و بررسی قرار گیرند، پرداختند.

در این نشست مقرر شد آسیب‌شناسی حوزة هنرهای سنتی و صنایع دستی در دستور کار قرار گیرد. همچنین مسائل اقتصادی در بخش‌های خرد و کلان؛ احیای واژگان در این حوزه؛ تأمین منابع آموزشی و دانشگاهی؛ پژوهش در حوزه میراث فرهنگی خارج از کشور و انتشار کتاب در این زمینه و معرفی آثار به جامعه هنری؛ رصد خلأهای پژوهشی در این حوزه و ارائه دستاوردهای ناب؛ همکاری با جامعه دانشگاهی در سطح ملی و تعامل با فرهنگستان‌ها در سطح بین‌المللی؛ حمایت از تالیف و ترجمۀ منابع هنرهای سنتی و صنایع دستی و راه‌اندازی مجدد کتاب گنجینه که شامل مقالات پژوهشی در حوزة هنرهای سنتی و صنایع دستی است از جمله مواردی بود که در این گروه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در نخستین نشست گروه هنرهای سنتی و صنایع دستی فرهنگستان هنر همچنین غلامحسین امیرخانی، محمدعلی رجبی، محسن محسنی، بهمن نامورمطلق، محمد‌مهدی هراتی و مهدی مکی‌نژاد از اعضای گروه هنرهای سنتی و نفیسه سادات موسوی، دبیر گروه، به همراه کیوان رحیمی، دبیر فرهنگستان هنر و مسعود ناصری، مدیر کل امور هنری این فرهنگستان حضور داشتند.


logo-samandehi