اعتبار مجوزهای وزارت ارشاد تا پایان امسال


وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای سامان دهی وضعیت ارائه خدمات و صدور مجوزهای گوناگون خود در اطلاعیه ای حداکثر اعتبار مجوزهای قبلی صادر شده از سوی این وزارتخانه را تا پایان سال جاری اعلام کرد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بر اساس این اطلاعیه، مجوزهای قبلی صادره از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا تاریخ مندرج در آنها و حداکثر تا پایان سال جاری دارای اعتبار است؛ اما دارندگان آنها می­ توانند پس از استقرار «پنجره­ واحد مجوزها و خدمات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» مجوزهای جدید را دریافت نمایند.

همچنین در این اطلاعیه هدف از این اقدام رعایت حقوق شهروندی و توجه به شأن والای فعالان عرصه­ ی فرهنگ، هنر و رسانه؛ از طریق حذف روش­ های غیرضرور و اصلاح فرایندهای اداری به استناد سیاست­ های کلی نظام اداری کشور و برنامه های اعلامی دولت دوازدهم در حوزه­ فرهنگ و هنر اعلام شده است.

صدور تنها ٣٦ فقره مجوز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

همچنین بر اساس این اطلاعیه، از تاریخ اول دی­ماه سال جاری؛ مبنای صدور مجوز در زمینه­ های موضوع قانون «اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» و سایر قوانین و مقررات موضوعه ذی‌ربط، تنها «٣٦ فقره مجوز» به شرح این جدول خواهد بود که در میز خدمت الکترونیکی این وزارتخانه به نشانی sso.farhang.gov.ir قابل ملاحظه و دسترس است.

بدیهی است که الزام شهروندان به دریافت مجوزی از این وزارتخانه (غیر از موارد مندرج در جدول) و یا جایگزینی فرایندهای جدید به­جای چرخه ­های حذف­ شده، از سوی اشخاص حقیقی یا حقوقی دولتی یا غیردولتی، هیچ­گونه محمل قانونی نخواهد داشت.

عدم تشکیل پرونده دستی و غیرالکترونیک

بر این اساس، از تاریخ اول بهمن­ ماه سال جاری؛ تشکیل پرونده­ دستی (غیر الکترونیکی) در کلیه­ واحدهای تابعه و وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صورت نمی­ گیرد؛ و متقاضیانی که پرونده ­های آنان قبلاً در تهران یا شهرستان­ ها به­ صورت دستی تشکیل شده است، ضمن برخورداری از اولویت رسیدگی، به نحو مقتضی، راهنمایی خواهند شد.

سامانه ­های متعدد صدور مجوز و سایر خدمات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به­ صورت یکپارچه و صرفاً با یک بار ثبت نام و ارائه­ مدارک اولیه، امکان بهره گیری از همه­ خدمات و همچنین رهگیری گردش کار و فرایند را فراهم خواهند کرد.

همچنین مجوزهای قبلی صادره توسط این وزارتخانه، تا تاریخ مندرج در آن ها و حداکثر تا پایان سال جاری دارای اعتبار است؛ اما دارندگان آن ها می­ توانند پس از استقرار «پنجره­ ی واحد مجوزها و خدمات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» مجوزهای جدید را دریافت نمایند. (مجوزهایی که نیازی به این تطبیق وضعیت ندارند، در پنجره ­ واحد اطلاع ­رسانی می­ شوند).

دستورالعمل­ ها و شیوه ­نامه­ های مربوط به هریک از این مجوزها، منتشر خواهد شد

در بخش دیگری از این اطلاعیه تاکید شده است که از تاریخ اول اسفندماه سال جاری، دستورالعمل­ ها و شیوه­ نامه­ های مربوط به هریک از این مجوزها، منتشر خواهد شد.

با انتشار نمونه­ پروانه ­های جدید، تمامی پروانه­ ها یا مجوزهای ٣٦ گانه­ ای که از آن تاریخ توسط این وزارتخانه صادر می­ شوند، دارای کد QR هستند که اصالت و درستی آن قابل ردگیری به­ صورت برخط است.

عناوین و فهرست کامل خدمات و مجوزهای دو سازمان «حج و زیارت» و «اوقاف و امور خیریه» و نیز دستورالعمل­ های مربوط به هریک، منتشر خواهد شد.

فهرست سایر خدمات مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامل تسهیلات، موافقت­نامه­ ها، گواهی­نامه­ ها، تأییدیه­ ها و ... نیز پس از بازنگری و نهایی­ سازی، منتشر خواهد شد.

صدور مجوزی خارج از مندرجات اطلاعیه تخلف محسوب می شود

در این اطلاعیه همچنین تاکید شده است، کارکنانی که بعد از تاریخ­ های مقرر، هرگونه مجوز، خارج از موارد مندرج در جدول زیر را صادر کنند و یا برای فعالیت های مختلف، مطالبه­ مجوزی خارج از مندرجات آن و یا مدرکی افزون بر آنچه اعلام شده است را داشته باشند، متخلف محسوب می­ شوند. از عموم مراجعان تقاضا دارد موارد تخلف را به سامانه­ دفتر مدیریت عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشانی الکترونیکی bazrasi.farhang.gov.ir و حسب مورد به واحدهای بازرسی سازمان­ های تابعه، منعکس فرمایند.

در راستای تحقق سیاست­ های دولت و نظر به تأکید وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، از اصحاب محترم رسانه که با ایفای نقش دیده­ بانی خود، استقرار دولت الکترونیک را رصد نموده و این دستگاه اجرایی را برای نیل به اهداف، یاری می رسانند صمیمانه سپاسگزار است.

logo-samandehi