27 اثر از برادران جاکومتی در حراج کریستیز


27 اثر از دو برادر مجسمه‌ساز جاکومتی، به نام آلبرتو و دیگو در خانه حراجی کریستیز نیویورک به فروش خواهد رفت.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، در تاریخ ۱۲ نوامبر در خانه حراجی نیویورک کریستیز آثار برادران سوئیسی جاکومتی چکش خواهند خورد.

این حراجی که به آثار دو استاد هنرهای تجسمی به‌ نام‌های «آلبرتو جاکومتی» و «دیگو جاکومتی» اختصاص داده شده، ۲۷ اثر مشهور آن‌ها را به‌نمایش خواهد گذاشت.

پیش‌بینی می‌شود ارزشمندترین اثر موجود در این حراجی که مدل آن پدر این دو هنرمند بوده، با قیمتی بین ۳۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار دلار متعلق به آلبرتو باشد.

«آلبرتو جاکومتی» مجسمه ساز و نقاش و «دیگو جاکومتی» مجسمه‌ساز و طراح خانواده‌ای اهل هنر داشتند و پدر آن‌ها، جوانی جاکومتی نقاش بود. رابطه کاری این دو برادر بسیار به هم نزدیک بود؛ به گونه‌ای که تشخیص آثار آنها از یکدیگر کار بسیار دشواری بود.

این دو برادر در اوایل دهه ۱۹۲۰ کار کردن با یکدیگر را آغاز کردند. زمانی که دیگو در استودیو برادر بزرگترش در پاریس دستیار او بود، ساخت بدنه و پایه مدل‌های اسکلتی آلبرتو را بررسی می‌کرد.

«دیِگو» با تمرکز بر روی اشکال بنیانی و طبیعی برای طراحی جدول، چارپایه‌، صندلی، مجسمه‌ و ... به یک هنرمند خبره تبدیل شد. اثر «به یاد سگ باکی» محصول سال ۱۹۷۸ که با یک سگ برنزی زینت داده شده، نمونه‌ای از هنر او است.

این دو برادر در سال‌های ۱۹۳۲ تا ۱۹۴۰ با همکاری ژان میشل فرانک ـ طراح داخلی معروف ـ یک مسیر جدید از هنرهای تزئینی که شامل نورپردازی در گچ، برنز و مرمر سفید بود را معرفی کردند.

تعداد زیادی از آثار طراحی داخلی این حراجی از جمله دو میز به نام‌های «درخت جغد» محصول سال ۱۹۸۰ و «یونانی» سال‌ ۱۹۶۵ که توسط دیگو ساخته شده‌، متعلق به مجموعه خصوصی گران قیمت «جری پرینچیو» هستند. تخمین زده شده که این دو میز با قیمت‌هایی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار و ۲۵۰ تا ۳۵۰ هزار دلار به فروش روند.

پرنچیو که ماه مه سال گذشته در سن ۸۷ سالگی درگذشت به عنوان یک بشر دوست و مجموعه‌دار آثار هنری شناخته شده بود.

logo-samandehi